اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 39638
شنبه - 6 دی 1399 - 17:45

تکمیل سامانه رصد و پایش سند ارتقاء جایگاه خانواده/ ۸۰ درصد مشاغل خانگی را زنان اداره می کنند

در راستای تحقق برنامه های سند و ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گام ها عملیاتی و اجرایی موثری برداشته شده است.

تکمیل سامانه رصد و پایش سند ارتقاء جایگاه خانواده/ ۸۰ درصد مشاغل خانگی را زنان اداره می کنند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که به صورت مجازی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان حضور یافته بود، آذربایجان‌شرقی را دومین استان مجری طرح های سند ارتقاء جایگاه خانواده برشمرد و گفت: سامانه رصد و پایش این سند آماده بوده و منتظر ورود اطلاعات در این سامانه هستیم.

وی افزود: در این دوره موفق شدیم یک حرکت برنامه محور برای تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر پژوهش و داده های علمی داشته باشیم و در استان ها نیز یک برنامه علمی و مستند تدوین شد و به تصویب شورای برنامه ریزی رسید.

ابتکار اذعان داشت: برای ارتقاء شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عدالت هچنین تقویت جایگاه زنان و تحکیم خانواده گام‌های موثری برداشته‌ایم و طرح‌های بسیاری را در استان‌ها با جدیت دنبال می‌کنیم که این طرح‌ها به خوبی در آذربایجان‌شرقی پیش رفته است.

این مسوول ادامه داد.در راستای اجرا و تحقق طرح سند ارتقاء جایگاه خانواده و توانمندسازی زنان سال گذشته الگوی مشاغل خانگی را ارائه و همزمان استاندارد مشاغل خانگی را در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم و امسال دستور العمل استانداردسازی مشاغل خانگی را رونمایی کردیم.

وی با بیان اینکه استانداردسازی مشاغل خانگی یک فرصت استثنایی محسوب می شود، افزود: ۸۰ درصد مشاغل خانگی را زنان اداره می‌کنند و باعث می شود هم خانواده را و هم مسائل اقتصادی را مدیریت کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: در ارتباط با مشاغل خانگی تسهیلاتی را به عنوان قرض الحسنه پیش‌بینی کردیم که در آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۸۳ زن از این تسهیلات در استفاده کردند در مورد تسهیلات روستایی هم ۵۰ نفر جدید معرفی کردیم.

ابتکار اذعان داشت: با توجه به سختی یافتن وثیقه برای بانوان به ویژه در روستاها با هماهنگی‌هایی که با بانک مرکزی به عمل آوردیم، تلاش کردیم بانک‌ها سهام عدالت را به عنوان وثیقه تسهیلات مشاغل خانگی بپذیرند.

منبع: فارس