به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناصر پورفتحی مدیر آموزش و پرورش اهر عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با تسلیت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به فعال‌سازی مجمع خیرین مدرسه‌ ساز و مدرسه ‌یار در این شهرستان از تأمین و تحویل ۳۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند توسط خیرین خبر داد و افزود: خیرین اهری با تأمین ۳۰ دستگاه تبلت برای دانش‌آموزانی که در شرایط کرونایی از تحصیل مجازی بازمانده بودند از تحصیل در فضای مجازی بهره‌مند شدند و از طرفی همچنان ۳۰ درصد دانش آموزان شهرستان اهر از امکانات آموزش مجازی اعم از گوشی و تبلت محروم هستند.

پورفتحی گفت: با مساعدت مشاور وزیر آموزش و پرورش؛ لوازم خانگی و وسایل مورد نیاز یکی از خانواده دانش‌آموزان نیازمند تأمین و تحویل شد.

وی گفت: آموزش و پرورش اهر ۱۵ مدرسه موقوفه دارد که سالانه ۹۱ میلیون تومان به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر اجاره‌بهاء پرداخت می‌کند که پرداخت این اجاره‌بهاء برای آموزش و پرورش اهر حقیقتاً مقدور نیست.

مدیر آموزش و پرورش اهر با گلایه از نبود برق و برخی زیرساخت‌ها در برخی مدارس شهری و روستایی گفت: متأسفانه سال ۸۵ در اهر مدرسه‌ای ساخته‌اند که با گذشت ۱۴ سال هنوز فاقد برق است.

وی با انتقاد از کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌ای از جمله شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، جاده ورزقان (میدان یارپرور) و نیروگاه نسبت به جمعیت از نظر فضای آموزشی کمبودهای ملموسی داریم و از طرفی جهت تک شیفتی شدن مدارس شهری اهر نیاز به احداث چندین مدرسه ۱۲ کلاسه هستیم.

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده نیز در این جلسه با اشاره به این‌که اوقاف حق دارد تا اجاره‌بهای موقوفات تحت مدیریت آموزش و پرورش را مطالبه کند گفت: حل مشکلات بین ادارات اوقاف و آموزش و پرورش اهر در رابطه با پرداخت اجاره‌بها به مدارس موقوفه نیاز به ورود مجلس شورای اسلامی دارد.

امام جمعه اهر خواستار تعیین تکلیف موقوفات تحت اختیار ادارات دولتی شد و افزود: این‌که آموزش و پرورش اهر توان پرداخت اجاره‌بهای مدارس اوقافی را ندارند یک حقیقت است اما این موضوع از طریق ادارات‌کل استانی و مرکز قابل حل است.

وی از کلنگ‌زنی ۲ باب مدرسه هم‌زمان با دهه فجر در شهر اهر خبر داد، اضافه کرد: افزایش فضای آموزشی و مرمت مدارس فرسوده و کلنگی باید جزو اولویت‌های آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد تا بتوانیم محرومیت فضای آموزشی را برطرف کنیم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه بسیاری از معلمان در دوران کرونا واقعاً به صورت جهادی و ایثارگرانه عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: حفظ ارتباط تنگاتنگ با خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار جهت احیای فعالیت‌های مجمع خیرین مورد نیاز است.

گفتنی است در پایان جلسه از محمدرضا بهمرام رئیس سابق نهضت سوادآموزی و معلمان نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش اهر که بازنشسته شده بود تجلیل شد.