به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی خبری از افزایش سه تا درصدی مصرف گاز در آذربایجان شرقی، خبر داد و گفت: مصرف گاز در طول سه روز گذشته، روزانه به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

خسرو آریان‌پور افزود: با توجه به برودت هوا و مصرف بیش از حد گاز، احتمال افت فشار در خطوط سراسری به دلیل پیک مصرف پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: از همشهریان و مشتریان تقاضا داریم در مصرف گاز صرفه جویی کنند و استفاده از لوازم گرمایشی در حدی باشد که دمای اتاق را در حد استاندارد و بین ۱۸ الی ۲۱ درجه، نگهدارد.

آریان‌پور خاطرنشان کرد: مشترکان لوازم گرمایشی غیرضروری را استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی آذربایجان شرقی در فصل زمستان ۳۵ میلیون مترمکعب است.

آذربایجان شرقی از نظر تعداد مشترکان گاز در کشور در رتبه نخست و از نظر تعداد روستاهای برخوردار از گاز شهری در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

آذربایجان شرقی از مناطق سردسیر و کوهستانی کشور محسوب می شود که هوای آن در زمستان به شدت سرد می شود؛ دمای هوای شهرستان هایی مانند سراب و بستان آباد در فصل سرد به کمتر از ۲۰ درجه زیر صفر می رسد.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در یک هفته اخیر شاهد بارش برف بود، به گونه ای که برف راه ارتباطی صدها روستا را بست و ارتفاع آن در برخی مناطق مرتفع و گردنه ها به چند متر رسید.

منبع: ایرنا