به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی  گفت: تاکنون ۶.۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم مصرف در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تمام روستا‌های تا ۱۰ خانوار در آذربایجان شرقی دارای برق هستند گفت: اکنون روستا‌های تا پنج خانوار نیز در حال برق رسانی هستند و در واقع از ۲ هزار و ۶۵۲ روستای استان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا از نعمت برق برخوردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: امسال در کشور ۴ هزار مگاوات با همراهی بخش صنعت و مردم صرفه جویی و مشکل کمبود برق تولیدی برطرف شد؛ از این مقدار ۱۱۷ مگاوات در آذربایجان شرقی مدیریت شد و در واقع خاموشی نداریم که این دستاورد از اثرات تعامل و آگاهی بخشی است.

فرج نیا همچنین از نصب و بهره برداری ۱۱ تیر برق در روستا‌های دورافتاده  استان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در آذربایجان شرقی سالانه ۲۲ تا ۳۲ هزار تیر برق بتونی و گردبتونی تولید می‌شود.

او در ادامه با اشاره به مزایای فوق العاده اپلیکیشن برق من برای تسهیل خدمات رسانی به مشترکان برق گفت: تاکنون ۱۰هزار و ۲۰۰ مشترک در آذربایجان شرقی این اپلیکیشن را برای دریافت ۳۹ خدمت غیرحضوری نصب کرده اند و این تعداد خدمت به زودی به ۷۰ خدمت غیرحضوری برای مشترکان برق افزایش می‌یابد.