به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری رئیس دادگستری شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان اهر از برخورد شدید قانونی با متصرفان اموال عمومی در محدوده و مسیر رودخانه‌ها خبر داد.

رئیس دادگستری اهر گفت: در این زمینه شعبه ویژه‌ای در حوزه قضایی اهر تشکیل شده و با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط خارج از نوبت به تخلفات در این خصوص  رسیدگی و برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سایه غفلت برخی دستگاه‌ها و مسئولان امر چندین سال است محدوده رودخانه‌های اصلی تصرف و باغات غیرمجاز در این مناطق ایجاد شده است که خدای ناکرده اگر یک سیل عظیم در این منطقه اتفاق بیفتد شاهد خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی خواهیم بود.

این مقام ارشد قضایی ضمن هشدار به دستگاه‌های مرتبط نیز تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون دهانه برخی پل‌ها شهرستان بخصوص ورودی پل شهرک و خونیق و دیزبین  به محل تردد خودروهای اهالی  این مسیر به صورت غیر قانونی مبدل شده و ضرورت دارد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های مرتبط نسبت به پیشگیری از اتفاقات ناگوار در موقع بروز سیل اقدامات عاجل انجام دهند.

وی همچنین بر کنترل آب سدهای معیشتی بخصوص در فصول پربارش تاکید کرد و از بخشداری‌ها و دهیاران خواست در بازه‌های زمانی بارش بر  تکمیل ظرفیت سد و سرریز شدن آب سد نظارت و کنترل کنند تا خدای ناکرده این موارد موجب بروز حوادث ناگوار نشود.