به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با اشاره به پیشگامی شهرستان اهر در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از زمان اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی؛ تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی توانسته‌اند عملکرد خوبی را داشته باشند و این طرح در کاهش روند شیوع کرونا تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی بابیان اینکه نزدیک به ۵۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر در پویش خانه به خانه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی غربال‌گری شده‌اند افزود: پس از شناسایی افراد مشکوک و مبتلای قطعی؛ تیم‌های مراقبتی و نظارتی وارد عمل می‌شوند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: بیماران کرونایی بدحال بر اساس شواهد و داده‌ها احتمال افزایش آمار را در شهرستان اهر داریم و از طرفی به هدف کاهش ورودی بیمارستان باقرالعلوم اهر از ۱۱۰ بیمار کرونایی به کمتر از ۵۰ نفر دست یافته‌ایم.

خدابخش تصریح کرد: از مجموع ۷۱۱ کیت تشخیصی سریع کرونا که مورد استفاده قرار گرفته؛ ۱۹۱ بیمار کرونایی جدید شناسایی شدند، این در حالیست که بعد از تبریز بیشترین کیت‌های تشخیصی سریع کرونا به شهرستان اهر اختصاص یافته است.

وی با ذکر این‌که طبق آمارها شهر اهر آلوده‌ترین نقطه از نظر شیوع ویروس کرونا بوده و مدیریت این بیماری در شهر بیش از همه حائز اهمیت است، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا به شهرستان اهر اختصاص یافته و با انجام تست با این کیت‌ها ۴۰۰ بیمار کرونایی جدید شناسایی کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: برخورد با صنوف متخلف در شرایط کرونایی ظاهراً از سوی ادارات فراموش شده و این مهم باعث شده تا برخی‌ها شرایط را عادی فرض کرده و نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنایی کنند از این‌رو واحدهای صنفی متخلف بدون اغماض پلمب شوند.

خدابخش افزود: اولویت اصلی ستاد مقابله با ویروس کرونا را تضمین سلامتی مردم عنوان کرد و گفت: برای تأمین سلامتی مردم و اقداماتی که در این راستا انجام‌ می‌دهیم شاید تبعات منفی نیز برای‌مان داشته باشد و حرف‌های زیادی پیش‌رو و پشت سرمان بگویند؛ اما به خاطر مردم تحمل می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که وضعیت شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا «نارنجی» بوده و تاکنون ۴۶۲۵ مبتلا و ۱۸۰ جان‌باخته در اهر داریم، گفت: تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا؛ بدون هیچ وقفه‌ای اقدامات متوقف نمی‌شود.

فرماندار شهرستان اهر از کاهش بیش از ۶۰ درصدی آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، یادآور شد: تاکنون حدود ۹۵ درصد از بیماران کرونایی در شهرستان اهر بهبودیافته‌اند، اما هنوز آمار بیماران بدحال کرونایی در این شهرستان کاهش داشته است.