به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با افتتاح سایت اینترنت همراه در روستای مهرام شهرستان هریس ۹ روستای این شهرستان شامل مهرام، نوجه ده، نهران، خانگاه، اندیس، خوشگناب، نها، هرزه ورز و تازه کند به شبکه اینترنت سیار متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎شرقی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این سایت گفت: با بهره برداری از این سایت ۹ روستا با جمع خانوار ۶۳۷ و جمعیت ۲ هزار و ۳۴ نفر زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار می‎گیرند.

محمد فرزاد با تاکید بر لزوم دسترسی روستاهای آذربایجان شرقی به ارتباطات سیار تلفنی و اینترنت، اظهار کرد: این سایت با تلاش شبانه روزی همکاران در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و همچنین تلاش بی وقفه کارکنان شرکت های وب استان و زحمات اپراتور ایرانسل در استان آذربایجان شرقی به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت ارتباطی به کار گرفته است تا همه روستاهای استان بتوانند از ارتباط تلفن همراه و اینترنت بهره مند شوند.

فرزاد با اشاره به افتتاح سایت همراه در روستای مهرام، اظهار کرد: با بهره برداری از این سایت علاوه بر روستای مهرام هشت روستای مجاور دیگر شامل روستاهای نوجه ده، نهران، خانقاه، اندیس، خوشگناب، نها، هرزه ورز و تازه کند نیز تحت پوشش این سایت قرار می گیرند و در مجموع ۹ روستا با جمع ۶۳۷ خانوار  و جمعیتی بالغ بر ۲۰۳۴ تحت پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار می گیرند.

احمد محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از افتتاح این سایت در روستای مهرام شهرستان هریس، گفت: در شرایط فعلی و برگزاری کلاس های مدارس و دانشگاه ها به صورت مجازی، افتتاح این سایت در این منطقه که ۹ روستای شهرستان هریس را تحت پوشش قرار داده است، بسیار مهم و حیاتی بود.

علیرضا خاکپور فرماندار شهرستان هریس نیز با اشاره به اهمیت موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات در عصر کنونی و به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: افتتاح سایت های تلفن همراه در روستاها و در شهر علاوه بر تسهیل در روند ارتباطات و آموزش های مجازی باعث رونق کسب و کارهای آنلاین نیز در این شهرستان می شود.

سایت روستای مهرام شهرستان هریس از محل اعتبارات USO ( خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات ) راه اندازی شده است.