به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا رزم‌حسینی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار دولت است، گفت: ۱۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه مس آذربایجان شرقی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای آذربایجان شرقی در صنعت خودرو باید توجه بیشتری به این بخش شود و وزارتخانه نیز در این خصوص آمادگی دارد.

وی به ظرفیت بالای شرکت تراکتورسازی اشاره کرد و گفت: این شرکت می‌تواند صنعت خودروسازی را هم در کنارش ایجاد کند و ای درو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع) هم می‌تواند در این امر کمک و مشارکت داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آذربایجان حق بزرگی بر گردن ایران دارد و در این خطه برای تمامیت ارضی کشور خدمات بزرگی ارائه شده است.

وی تاکید کرد: روزگاری تبریز قطب صنعتی کشور بود و شاهرگ حیاتی صادرات به اروپا به حساب می‌آمد که البته هنوز هم مرکز مهم صادرات کشور است.

رزم‌حسینی افزود: صنعت آذربایجان شرقی بعد از انقلاب هم با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده و در شرایط تحریم نیز صنعت منطقه بی آسیب نمانده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت آذربایجان شرقی، به طور حتم نسبت به این استان توجه بیشتری خواهیم کرد و در عمل این موضوع را نشان خواهیم داد.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه مس آذربایجان شرقی انجام شده و در موضوع نفلین‌سینیت نیز کارهای خوبی انجام شده است.

معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص موضوعات مطرح‌شده از سوی نمایندگان استان در مجلس ارائه کردند.

منبع: مهر