به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامعلی ملامهدی قائم مقام کمیته امداد آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری با تاکید بر ضرورت ارتقای شاخص های مهارتی بین مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: کمیته امداد آذربایجان شرقی، ۲ محور توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های مستضعف را با رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان بطور جدی پیگیری می کند.

وی با اشاره به خدمات این نهاد حمایتی برای پیشگیری از تاثیرات منفی کرونا بر مشاغل مددجویی، گفت: در ۹ ماهه سال جاری یکهزار و ۲۰ نفر تحت آموزش های کسب و کار قرار گرفته اند و برای پایدارسازی طرح های اشتغال نیز برای ۶ هزار و ۱۱۵ نفر دوره آموزش کوتاه مدت با توجه به نوع فعالیت ترتیب داده شده است.

قائم مقام کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: شیوع ویروس کرونا و اثرات زیانبار آن بر روی برخی مشاغل، ما را بر آن داشت تا به دستگیری از آسیب دیدگان بشتابیم و در این راستا از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۲۰۰ طرح شغلی را با صرف هزینه ۴۲۶ میلیون تومان پایدار کرده ایم.

وی بازاریابی برای تولیدات مددجویی را یکی دیگر از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی پنج مرحله برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی ۱۲۰ طرح شغلی به بازار فروش هدایت شده و برای ۳۰ طرح شغلی نیز بازاریابی مجازی صورت گرفته است.

ملامهدی خاطر نشان کرد: با پشتیبانی خیّران  و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و حمایتی، کمیته امداد آذربایجان شرقی در حوزه خودکفایی اقشار محروم کارنامه قابل دفاعی دارد.

منبع: ایرنا