به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری روز یک شنبه در جلسه تنظیم بازار استان افزود: با همکاری دانشگاه تبریز طرح هوشمند سازی و نظام مند کردن نظارت و بازرسی‌های کنترل بازار با روش‌های علمی و استقرار سامانه داشبورد مدیریتی تنظیم بازار در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح سامانه هوشمند بازرسی نوبه‌ای و موردی مبتنی بر روش‌های پیشرفته نمونه گیری آماری اجرا می‌شود که اطلاعات تمامی اصناف در سطح شهر تبریز به صورت کامل و دقیق در سامانه آمده است.

جهانگیری گفت: این طرح یک سامانه بازرسی هوشمند نوین موردی و نوبه‌ای است که با توجه به اینکه دارای پشتوانه علمی است نتایج آن با سطح اطمینان ۹۹ درصد ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این سامانه لیست واحدهای صنفی جهت بازرسی براساس رهیافت‌های سامانه هوشمند و یا بر اساس استخراج لیست واحدهای شکایات مردمی دریافتی قابل دسترسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: ثبت و نشاندار کردن واحدهای فاقد تخلف و یا داری تخلف بر اساس موقعیت جغرافیایی، کدپستی، کد ملی و شماره پروانه امکان پذیر است.

جهانگیری گفت: با اجرای این طرح، امکان دسترسی به نمونه‌های مختلف فراهم است و همچنین این امکان وجود دارد که سامانه به ما پیشنهاد دهد که در طول هفته یا ماه از کدام صنوف بازرسی انجام گیرد.

منبع: مهر