به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیر منطقه ۸ انتقال گاز کشور روز دوشنبه در گفتگویی اظهار کرد: مصرف گاز استان های شمال غرب کشور در آذرماه امسال نسبت به آبان ماه گذشته، با افزایش بیش از ۴۰ درصدی، به ۲ میلیارد و ۳۳۵ میلیون مترمکعب رسید.

فیروز خدائی گفت: در آبان‌ماه امسال در مجموع یک میلیارد و ۶۶۳ میلیون متر مکعب گاز به مبادی مصرف در آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و قسمتی از استان کردستان و زنجان انتقال داده شده که با ورود موج جدید سرما، این رقم در آذر امسال به ۲ میلیارد و ۳۳۵  میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در شرکت انتقال گاز ایران و تلاش شبانه روزی کارکنان منطقه هشت، تاسیسات و مراکز بهره برداری خطوط لوله این منطقه با ضریب اطمینان بالا در مدار سرویس قرار داشته و با هماهنگی دیسپچینگ ( مدیریت متمرکز ) شرکت ملی گاز ایران، پایداری انتقال گاز در سرشاخه‌های مصرف همچنان برقرار می‌باشد.

خدایی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی با حاکمیت سرما، هوای اغلب شهرهای زیر پوشش این منطقه به زیر صفر کاهش یافته و به طور حتم مصرف گاز طبیعی نیز همچنان سیر صعودی خواهد داشت که از هموطنان خواستاریم با مصرف بهینه این انرژی پاک، ما را در تداوم انتقال گاز به مبادی مصرف یاری کنند.

مدیر منطقه ۸ انتقال گاز کشور گفت: این منطقه به جهت زیر پوشش قرار دادن استان‌های سردسیر کشور که از آب و هوای ناپایداری برخوردار است، چنین شرایطی را از قبل تجربه کرده و با درنظر گرفتن تجارب سال‌های گذشته، در تلاش است با ارائه خدمات مطلوب به مصرف کنندگان، در انتقال پایدار گاز موفق باشد.

ماموریت منطقه ۸ عملیات انتقال گاز کشور، دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی و انتقال ایمن، پایدار، بهره ور و پاک به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری چهار هزار کیلومتر خطوط لوله است.

سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر خطوط انتقال گاز در گستره ۶ استان گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان زیرپوشش این منطقه است.

منبع: ایرنا