به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در جلسه شورای مهارت ناجا، بیکاری جوانان را مهم‌ترین چالش فعلی کشور برشمرد و افزود: اشتغال‌زایی جوانان و مهارت‌افزایی آنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی سربازان وظیفه و تلاش برای ایجاد اشتغال برای این قشر، افزود: سربازان می‌توانند در راستای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی، نقش به سزایی ایفا کنند.
وی به تبیین طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در کنار آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی کارکنان وظیفه مورد توجه قرار گیرد.
جهانگیری ارتقای جذابیت خدمت سربازی، افزایش نشاط و رضایت در خدمت و آمادگی برای حضور قوی در بازار کار را از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی برای جوانان از جمله اولویت‌ها و نیازهای کنونی کشور است.
وی خواستار فعال شدن هرچه بیشتر دبیرخانه طرح جامع مهارت کارآموزی کارکنان وظیفه در استان شد و اظهار داشت: جلسات این دبیرخانه به صورت ماهانه و مستمر تشکیل شده و دستگاه‌های مسئول، گزارش اقدامات خود را ارائه کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم در برنامه ریزی‌های مهرات افزایی، موضوعات مربوط به فناوری و بازارهای نوین، مورد توجه جدی باشد.