به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدجلال عطایی در جریان جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه آهک هیدراته اهر با بیان این خبر گفت: کارخانه آهک هیدراته اهر با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد ریالی شرکت ملی صنایع مس ایران احداث گردیده و در اولین مرحله بهره برداری که شامل فاز اول پروژه خواهد بود علاوه بر ۱۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم، بالغ بر ۳۰۰ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۶۵ هزار تن آهک هیدراته در این کارخانه تصریح کرد: با توجه به نیاز ۶۴ هزار تنی فازهای فعلی کارخانجات تغلیظ مجتمع مس سونگون، تقریبا کل تولید فاز اول کارخانه آهک هیدراته اهر به مصرف سونگون خواهد رسید. البته ماده معدنی آهک همواره مشتریان متنوع خود را در بازار دارد و با برنامه ریزی دقیق بعمل آمده جهت احداث فاز دوم پروژه، محصول فاز ۲ به مصرف فازهای آتی سونگون و نیز سایر مشتریان در صنایع مختلف خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با تأکید بر لزوم ایجاد صنایع جانبی آهک در شهرستان اهر گفت: بر اساس برآوردهای بعمل آمده در خصوص ذخیره مناسب سنگ آهک در معدن گوره درق، و با توجه به کاربردهای گسترده این ماده معدنی در صنایع جانبی مختلف، ورود به عرصه تولید این محصولات از اولویت های شرکت مولیبدن مس آذربایجان در قالب طرح های توسعه مجموعه است.

عطایی اضافه کرد: ایجاد کارخانه تولید کاغذ سنگی به عنوان کاغذ دوستدار محیط زیست، یکی از این طرح های توسعه جانبی است که با برنامه ریزی و تدوین راهبردهای آتی مجموعه، دستیابی به این محصول نیز دور از دسترس نخواهد بود.

وی با اشاره به سایر کاربردهای جانبی آهک یادآور شد: این ماده معدنی در صنایع غذایی نیز به عنوان کربنات کلسیم دارای خواص قابل توجهی است و همچنین در صنعت راه‌سازی، کارخانجات آسفالت و راهسازی، تولید کپسولهای گاز CO2 و حوزه های متعدد دیگر حائز اهمیت است لذا اهتمام شرکت مولیبدن مس آذربایجان برنامه ریزی و ورود به این حوزه ها نیز می باشد تا در کنار ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید، شاهد اشتغالزایی بیش از پیش در منطقه قهرمان ارسباران باشیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان همچنین در پایان از سرعت‌ بخشی به عملیات اکتشافات معدنی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل های بالای معدنی شهرستان اهر و با عنایت به اضافه شدن ۱۵ دستگاه حفاری اکتشافی به ناوگان حفاری شرکت ملی صنایع مس ایران، تسریع عملیات اکتشافات معدنی پهنه اهر جزو اولویت های کاری شرکت مولیبدن مس آذربایجان است.

گفتنی است کارخانه آهک هیدراته اهر با سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران و به بهره برداری شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان، در آستانه افتتاح و ورود به عرصه تولید و اشتغال کشور قرار دارد.