به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش ظهر امروز در جلسه ارزیابی اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در اهر افزود: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی؛ ۳۰۰۰ مورد بازدید از اصناف صورت گرفته و به ۲۶۰ صنوف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند اخطار کتبی صادر شده است.

فرماندار شهرستان اهر از پلمب ۸۴ واحد صنفی بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد، افزود: ۶۶ اکیپ متشکل از نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت، هلال‌احمر و بسیج بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۶۸۰۸ واحد صنفی که ۳۶۰۰ واحد آن دارای مجوز هستند نظارت می‌کنند و به واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی توجه نکنند اخطار داده و در صورت بی‌توجهی پلمب می‌شود.

خدابخش بابیان این‌که نزدیک به ۳۰۰۰ نیروی بسیج در راستای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به بیماران کرونایی به صورت محله‌محور خدمات‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: تاکنون بسیجیان ۳۷ واحد مسکونی بیماران کرونایی ضدعفونی و گندزدایی کرده‌اند.

وی از افزایش آمار بستری بیماران کرونایی طی دهه‌ی اول دی‌ماه در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، گفت: علی‌رغم تبدیل وضعیت شهرستان اهر از «نارنجی به زرد»؛ اگر عادی‌انگاری شود و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند قبل عمل نکنیم وضعیت کرونا مجدداً از حالت زرد به نارنجی و حتی قرمز نیز خواهد رفت.

خدابخش اضافه کرد: ۱۰۸۷۵ مورد تست کرونا به صورت سرپایی گرفته شده و از این تعداد ۳۶۶۲ نفر بیمار کرونایی شناسایی شده است و با احتساب نمونه‌برداری‌های کرونا در بیمارستان و مراکز سیار؛ مجموع مبتلایان در شهرستان اهر به ۴ هزار ۹۵۷ نفر افزایش یافته و ۱۹۲ نفر از بیماران کرونایی در این شهرستان جان‌باخته‌اند.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از روند کُند غربال‌گری جمعیت روستایی گفت: ۱.۹ درصد از جمعیت روستایی اهر به کرونا مبتلا شده‌اند؛ از این‌رو لازم است تا بیماریابی در روستاهای شهرستان با جدیت و سرعت دنبال شود.

وی از صدور اخطار کتبی ۴۰ مورد از ادارات، ۵۱۵ مورد به وسایل حمل و نقل عمومی، ۲۰ مورد جایگاه‌های سوخت و ۲۸ مورد بانک‌ها و ۴۴ مورد مراکز خدماتی از قبیل دفاتر پیشخوان، پلیس +۱۰ و … از بابت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در اهر خبر داد، یادآور شد: عروسی‌ها و مراسمات ترحیم به صورت مخفیانه و تجمعی در اهر برگزار می‌شود.

خدابخش با ذکر اینکه ۳۹ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی غربال‌گری شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۳۵ تیم حمایتی، ۱۳۶ تیم مراقبتی، ۹۶۲ نفر در قالب تیم‌های رصد و رهگیری ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اهر وظیفه شناسایی بیماران کرونایی، غربالگری، درمان در خانه و خدمات‌رسانی به خانواده‌های مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر را بر عهده دارند.