به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر سلمان خدادادی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان با اعلام این خبر گفت: در این بررسی ها مواردی که هیات های اجرایی نظر مراجع چهارگانه را لحاظ نکرده اند به خاطر دفاع از جایگاه شورا و مطالبات بحق مردم با دقت دوباره بررسی خواهیم کرد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه مهم نهاد شوراها بعنوان پارلمان محلی ادامه داد:بزرگ ترین ظرفیت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همین انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا است و امسال افزایش ثبت نام کننده ها نشان از آمادگی مردم برای خدمت به شهر و روستاهای خود است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انتشار اخباری مبنی بر تایید یا رد صلاحیت برخی کاندیداها در انتخابات شوراها در استان صحت ندارد، گفت: هنوز هیات‌های نظارت وارد بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها نشده‌اند و این روند از امروز آغاز می شود.

وی گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در انتخابات شوراهای استان ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل ۱۱ درصد افزایش دارد.

خدادادی اظهار داشت: باهمکاری شایسته مسئولین انتخابات استان و هیاتهای نظارت فرایند انتخابات با شایستگی و استقبال خوب کاندیداها مواجه شد و در حال حاضر ادامه دارد.

رئیس هیات نظارت برانتخابات شوراهای استان همچنین در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداها در فضای مجازی و ارسال پیامک های انتخاباتی هشدار داده و تاکید نمود: با رصد موارد تخلفاتی به آنها رسیدگی خواهیم کرد.