اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 4069
شنبه - 26 فروردین 1396 - 11:51
فرماندار هریس خبر داد:

کشف ۱۷٫۵ کیلوگرم مواد مخدر در هریس

فرماندار و رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان هریس از کشف و ضبط ۷٫۵ کیلوگرم هروئین و ۱۰ کیوگرم تریاک همچنین دستگیری تعدادی از خرده فروشان مواد در این شهرستان در سالجاری خبرداد.

کشف ۱۷٫۵ کیلوگرم مواد مخدر در هریس

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: برنامه های آموزشی و آگاه سازی جوانان و خانواده ها از آثار سوء مواد مخدر و استفاده از ظرفیت روحانیون و وعاظ برای دادن هشدارهای پیشگیرانه و آگاه سازی در مجامع مذهبی و مخاطبین جوان و نوجوان با تقویت باورهای دینی، بهترین راه برای پیشگیری جوانان از سوء استفاده مواد مخدر است و هر یک از مسئولان ادارات و نهادها باید در محدوده فعالیت خود به بحث آموزش و آگاه سازی بیشتر اهمیت دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از اعتیاد به اصل مهم آموزش مهارت های زندگی در کنار اقدامات سلبی باید توجه ویژه داشت.

وی دوستان ناباب را مهمترین عامل گرایش جوانان به اعتیاد دانست و گفت: نداشتن آگاهی و مهارت موجب شده تا جوانان به راحتی در دام این بلای خانمانسوز گرفتار شوند.

تقویمی خاطرنشان کرد: موادمخدر اصلی ترین چالش جامعه و بوجود آورنده خیلی از جرائم، جنایات، معضلات اجتماعی و اخلاقی است که متاسفانه برای جامعه هزینه های بسیار سنگین مادی و معنوی را تحمیل و بسیاری از خانواده ها را متلاشی کرده است.

وی با اشاره به عوارض و پیامدهای مصرف مواد محرک و روان گردان ها گفت: تبلیغات فریبنده ای که در خصوص مصرف این مواد می شود موجب گرایش برخی از خانم ها به مصرف شیشه و دیگر محرک ها شده و وابستگی و اعتیاد را به دنبال دارد.

تقویمی از کاشت برخی مواد مخدر در گلدان های خانگی خبرداد و در این زمینه هشدار داد.