به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح امروز در آئین تجلیل شهروندان، هنرمندان و مسئولان شهرستان اهر از مدیرکل و معاونین و کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از بابت پیگیری و تحقق مطالبه مردمی به جهت ثبت اهر به عنوان «شهر ملی ورنی» اظهار داشت: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی و همکاران‌شان جانانه برای تحقق مطالبه مردم از بابت ثبت اهر به عنوان «شهر ملی ورنی» تلاش کردند.

فرماندار اهر افزود: پتانسیل‌ها و هسته‌های کلیدی شهرستان اهر را در برخی حوزه‌ها می‌توانیم برجسته کنیم، «موزه سنگ» که یکی از ظرفیت‌های اهر بود اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود را در حال تکمیل کردن هستیم که در دهه فجر موزه سنگ شهرستان اهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

خدابخش با اشاره به عقب‌ماندگی شهرستان اهر در حوزه گردشگری اضافه کرد: مجوزهای گردشگری کشاورزی که برای اولین بار در استان به نام شهرستان اهر ثبت شد و قصد داریم با به‌کارگیری داشته‌های شهرستان؛ اهر را در این حوزه پیشتاز و پیشران نگه داریم.

فرماندار اهر ابراز داشت: برخی از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان اهر که از نظر محل فعالیت دچار مشکلاتی بودند؛ از مکان‌های تحت اختیار شهرداری اهر برای تحویل به فعالان صنایع‌دستی استفاده می‌کنیم.

وی از کلنگ‌زنی فاز ۲ مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی شهرستان اهر خبر داد، گفت: فاز نخست مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی شهرستان اهر تکمیل شده و هم‌زمان که در دهه فجر افتتاح می‌شود؛ فاز ۲ این پروژه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

خدابخش ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» را از جمله مطالبات مردم اهر عنوان کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در رابطه با ثبت جهانی «بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری» آن‌چنان راضی‌کننده نیست از این‌رو ثبت جهانی این اثر تاریخی آرزوی قلبی مردم اهر و دوستداران حوزه میراث فرهنگی است که می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و گردشگرپذیری شهرستان اهر و منطقه ارسباران تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد.

فرماندار اهر با تاکید بر این‌که استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها می‌تواند شهرستان اهر را به جایگاه اصلی خود برساند، خاطرنشان کرد: برخی از ظرفیت‌های داشته‌ی شهرستان اهر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بررسی می‌کنیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، جایگاه این شهرستان را تقویت می‌کنیم.