به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مجتمع بین راهی در زمینی به وسعت بیش از ۱۲۰ مترمربع با امکاناتی مانند نمازخانه، سرویس بهداشتی و بوفه احداث شده و با بهره برداری از آن برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم فرصت اشتغال فراهم شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم رفع نیازها، ارتقای سطح کیفی خدمات و رضایت گردشگران استان در جاده ها، احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی گردشگری در سال جاری با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

حمزه زاده، با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه‌های احداث مجتمع‌های بین راهی در جاده های استان، ادامه داد: عملیات احداث مجتمع بین راهی در سه راهی سوتن کلیبر از سال گذشته آغاز شده بود.

از ابتدای امسال تعداد ۸۷ عنوان موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۸۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومانی در حوزه زیرساخت های گردشگری در آذربایجان شرقی صادر شده است.

پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آذربایجان شرقی در بخش‌هایی مانند ساخت مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهان پذیر، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع تفریحی و سرگرمی، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری عشایر در سطح استان متمرکز شده‌ است.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو پنج استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.

شهرستان کلیبر با جمعیت ۹۰ هزار نفر در فاصله ۲۱۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و به دلیل آب و هوای معتدل کوهستانی و جنگل‌ ها و مراتع ارسباران و نیز  وجود اثار و ابنیه های تاریخی مثل قلعه بابک از مراکز مهم اصلی گردشگری ایران و آذربایجان به شمار می رود.