اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 40739
پنجشنبه - 25 دی 1399 - 15:45

تعلیق ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی در آذربایجان شرقی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت آذربایجان شرقی از تعلیق ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد .

تعلیق ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، هنربر رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به پایش و کنترل روند فعالیت دارندگان کارتهای بازرگانی گفت: عمده دلیل تعلیق کارت های بازرگانی یاد شده عدم ایفای تعهدات ارزی در بازگردانی ارز حاصل از صادرات و واگذاری کارت به دیگر اشخاص بوده است.

وی افزود: بعد از صدور کارت ، براساس قوانین و ابلاغیه ها در قالب کمیته پایش کارت های بازرگانی و کمیته سوء رفتار تجاری تخلفات احتمالی بررسی و نتایج به سازمان توسعه تجارت جهت رسیدگی ارجاع داده می شود .
وی ادامه داد: در صورتی که گزارش ارجاعی از مصادیق تخلف باشد براساس بند۷ بخشنامه ابلاغی ، کارت افراد متخلف تعلیق می شود.
هنربر همچنین از برگزاری دوره های آموزشی جهت آشنایی بیشتر با فرایند صدور و نحوه فعالیت و استفاده از کارت های بازرگانی برای متقاضیان خبر داد و گفت: واگذاری کارت بازرگانی به اشخاص دیگر تخلف بوده و تبعات قانونی و پاسخگویی قضایی در مراجع ذیصلاح برعهده واگذارکننده و صاحب اصلی کارت است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به تعهدات فعالین تجاری در حوزه صادرات به ویژه بازگشت ارز حاصل از صادرات، افزود : دستگاه های متولی اعم از بانک مرکزی و گمرکات و سایر دستگاههای نظارتی بر روند صحیح اجرای تعهدات دارندگان کارت های بازرگانی نظارت کامل دارند.
وی به وجود ۱۹۴۰ کارت بازرگانی دارای اعتبار در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۷۰۰ مورد از دارندگان این کارتها در حوزه صادرات و واردات استان فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما