اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 40829
شنبه - 27 دی 1399 - 17:26
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۲۰۰ واحد متخلف کرونایی در آذربایجان شرقی پلمب شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پلمب ۲۰۰ واحد متخلف کرونایی در آذربایجان شرقی خبر داد.

۲۰۰ واحد متخلف کرونایی در آذربایجان شرقی پلمب شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای چهار هزار واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۲۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شد.
عباسعلی درستی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در وضعیت زرد قرار دارد، اظهار کرد: از مجموع ۲۱ شهرستان استان ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی و ۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.
وی افزود: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۴۶۰ نفر کاهش یافته است.
درستی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، تیم های حمایتی با سه هزار و ۹۴۴ عضو تشکیل شد و برای ۲۲ هزار و ۵۲۲ خانواده بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی ارایه شده است.
وی ادامه داد: در بحث مراقبت یک هزار و ۹۷۲ تیم با پنج هزار و ۹۳۵ نفر عضوتشکیل یافته است که تا کنون توسط تیم های رهگیری هشت هزار ۵۵۷ تست سریع انجام شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱ نفر مثبت شناخته شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: کل رهگیری انجام شده حدود ۴۹ هزار نفر است که ۲۱ هزار نفر از این افراد توسط بسیج رهگیری شده اند.
وی گفت: تعداد تیم های تشکیل شده برای مراقبت در منزل ۱۲۷  تیم با ۲۸۵ نفر می باشد که توسط این تیم ها یک هزار و  ۱۹ تست سریع انجام شده  و ۸۴ نفر مورد مثبت شناسایی شده است.
درستی با اشاره به میزان تست هایی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است، اعلام کرد: تا ابتدای آذرماه ۱۴۳ هزار تست انجام شده که بیش از ۵۲ هزار تست مثب بوده است و از ابتدای آذرماه تا ۲۲ دی ماه جاری ۳۰ هزار تست انجام شده که حدود ۱۰ هزار تست مثبت بوده است.
وی ادامه داد:  در هفته گذشته چهار هزار و ۸۱۵ تست پی سی آر و سه هزار و ۵۳۶ تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ درصد پی سی آرها  و ۱۲ درصد تست های سریع مثبت بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲ هزار و ۴۹۵ نفر در استان قرنطینه شده اند که از این تعداد ۶۰ درصد به طور کامل قرنطینه را رعایت کردند و ۴۹ هزار نفر افراد در تماس با بیماران مثبت رهگیری شده اند که به ازای هر فرد مثبت ۴.۸ نفر رهگیری شده است.
وی اظهار کرد: ۶۴ درصد افراد هدف بالای ۶۵ سال سن، ۴۰ درصد بیماران مزمن و ۹۹ درصد زنان باردار غربالگری شده اند.

منبع: ایرنا