به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از یک کارخانه غیرفعال در بخش صنایع تبدیلی و غذایی واقع در شهرستان اسکو، با بیان این‌که راهکار ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی است، گفت: هر محصول کشاورزی و باغی بعد از تولید نیاز به فروش، ذخیره‌سازی یا فرآوری دارد.

وی با بیان این‌که همه شرایط و امکانات زیربنایی و زیرساختی برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی استان مهیا است، افزود: صنایع تبدیلی باعث ایجاد ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمدهای ارزی، استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی و جلوگیری از اتلاف محصولات می‌شود.

وی با بیان این‌که جهاد کشاورزی، هیچ مشکلی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ندارد، ادامه داد: آذربایجان شرقی با زمین‌های کشاورزی حاصلخیز فراوان و تولید انواع محصولات باغی و زراعی، نقش زیادی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

فتحی با بیان این‌که ایجاد زنجیره تولید، نهادسازی اقتصادی برای حمایت از بازاریابی و فروش محصولات، برنامه‌های مهمی هستند که در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی استان اجرایی می‌شود، افزود: نخستین مسیر از برنامه جهش تولید در بخش کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌های خالی در صنایع فرآوری و تبدیلی است که منجر به افزایش تولید می‌شود و در گام بعدی، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال صنایع تبدیلی قرار دارند، و حتی واحدهای غیرفعالی هم از ابتدای سالجاری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی از فعالیت ۷۸۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه فرآوری محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی با ظرفیت فرآوری چهار میلیون و ۸۵۰ تن محصول کشاورزی، رتبه سوم کشوری را دارا است.

وی با اشاره به آماری از وضعیت صنایع تبدیلی استان، گفت: هدف سازمان جهاد کشاورزی استان، بهبود کیفیت بسته بندی و فرآوری انواع محصولات تولیدی کشاورزی استان برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است و در این راستا نیاز به محصولات با کیفیت و سالم داریم.