به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ولی اله دینی در جریان شروع عملیات گازرسانی به ۶ روستای زلزله زده شهرستان هریس، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان هریس از نعمت گازطبیعی بهره مند هستند که ۲ درصد بالاتر از بهره مندی میانگین استان است.

وی طول شبکه گذاری این طرح گاز رسانی را ۴۱ کیلومتر وجمع اعتبارتخصیص یافته راحدود۲۷میلیارد ریال اعلام وابراز امیدواری کرد تا پایان فصل کاری امسال این طرح به بهره برداری برسد.

دینی گفت: با بهره برداری از این طرح تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان هریس ازنعمت گازطبیعی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به زیرساخت های اساسی و صنعتی این شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال اقتصادمقاومتی، تولید واشتغال، تامین سوخت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی هریس، شهرک صنعتی بیلوردی وناحیه صنعتی زرنق در دستور کار است و آماده واگذاری انشعاب گازطبیعی به تمامی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی این شهرستان هستیم.

فرماندارهریس هم اعلام کرد: با گازرسانی به این ۶ روستا، تعداد روستاهای بهره مند از گازطبیعی در این شهرستان به ۷۹ روستا می رسد و ازمجموع ۹ هزار و ۴۴۲ خانوارروستایی ۹ هزار و ۱۸ خانوار ازاین نعمت خداددادی بهره مند می شوند.

صابر تقویمی گفت: انرژی ۱۳ روستای زیر۲۰ خانوارباقیمانده این شهرستان که به دلیل صعب العبور بودن امکان اجرای خط انتقال گاز طبیعی وجود ندارند، با شیوه های نوین تامین خواهد شد.