به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان با محوریت صدور مجوز بسته بندی حبوبات و سایر محصولات مشابه، افزود: جهت جلوگیری از سوء استفاده از مجوزهای تایید شده برای بسته بندی محصولات، باید این مجوزها با هماهنگی و برنامه ریزی صادر شود و میزان تولیدات، موقعیت جغرافیایی و سایر شرایط مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی برای فعالیت های آتی اظهار کرد: مجوزهای فرآوری برای واحدهای تولیدی اعم از تولیدات دامی و تولیدات گیاهی باید با هماهنگی و تحلیل درست حوزه های مرتبط و حوزه صنایع تبدیلی صادر شود.
رییس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به پراکنش صنایع فرآوری محصولات،  گفت: تمرکز صنایع در حاشیه شهرهای بزرگ از تولید فاصله گرفته و باعث ایجاد گله مندی و کاهش بازدهی شده است.
فتحی به برنامه ریزی برای کنترل و مدیریت صنایع فرآوری محصولات غالب آذربایجان شرقی در پیک تولید محصولاتی مثل سیب، انگور، گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: باید پراکنش صنایع فرآوری استان در محصولات اشاره شده بررسی شود و رویکردهایی برای فرآوری محصولات در سایر واحدهای فرآوری و کارخانجات در استان تعیین شود که با کمک تعاونی روستایی استان امکان پذیر است.
وی همچنین به موضوع قرنطینه نباتی اشاره کرد و گفت: اخیراً موضوع ورود بخش خصوصی به قرنطینه نباتی مطرح شده که با توجه به حاکمیتی بودن وظایف، گزارشی توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی از روند صدور مجوز قرنطینه نباتی و موضوعات دیگر مرتبط باید ارائه و تصمیم گیری نهائی برای آن به عمل آید.
فتحی با بیان اینکه معاونت ها و مدیریت های ذیربط سازمان نباید نسبت به مشکلات تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی بی تفاوت باشند، ادامه داد: موظف هستیم تا پایان در کنار تولیدکننده باشیم و برای حل مشکلات اجتماعی نیز راه کار اتخاذ کنیم.
وی به استفاده از ظرفیت تشکل های جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: استفاده از سامانه ها در تامین نهاده های دامی و گیاهی وظایف تشکل ها و اتحادیه ها را تا حدودی کاهش داده و باید از ظرفیت این تشکل ها براساس وضعیت فعلی جامعه و با استفاده از روش های نوین بهره برد.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین به موفقیت سازمان در تنظیم بازار قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: ورود به موقع، مدیریت و کنترل قیمت مرغ در استان نشان داد که باوجود برخی مخالفت ها، تولیدکننده با ضرر مواجه نشده و مصرف کننده نیز مرغ را با قیمت مصوب تهیه کرد.
فتحی بر کنترل قیمت تخم مرغ در استان نیز تاکید کرد و گفت: قیمت تخم مرغ در درب مرغداری ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در فروشگاه ها ۱۷ هزار ۵۰۰ تومان تعیین شده است و مدیران شهرستان مسوول حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی هستند.

منبع: ایرنا