اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 41094
پنجشنبه - 2 بهمن 1399 - 12:15

تردد در راه های اصلی آذربایجان ‌شرقی با تلاش نیروهای راهداری برقرار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف و کولاک شدید در جاده‌های استان، هم اکنون تردد خودروها در راه‌های اصلی و فرعی با تلاش نیروهای راهداری بدون مشکل در جریان است.

تردد در راه های اصلی آذربایجان ‌شرقی با تلاش نیروهای راهداری برقرار است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه در گفت و گویی، با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق شهرستان ورزقان حدود ۳۰ سانتی متر و در سایر شهرستان ها حدود ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر است، اظهار کرد: پیش بینی می شود با تلاش نیروهای راهداری تا پایان امروز حدود ۷۰ درصد از راه های روستایی مسدود شده بازگشایی شود و بقیه راه ها نیز فردا بازگشایی می شوند.

وی با بیان اینکه برودت هوا در استان امشب نیز ادامه داشته و احتمال بروز کولاک در جاده ها وجود دارد، از مردم و رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ،  وسایل گرمایشی، پتو و پوشاک گرم مجهز کرده و در جاده ها با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری شب گذشته حدود ۱۴ هزار و ۴۰۶ کیلومترباند عملیات برف روبی در جاده های استان انجام داده و برای جلوگیری از لغزندگی راه ها ۳۲۴ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح جاده ها استفاده کردند.

علیزاده با اشاره به اینکه نیروهای راهداری شب گذشته به ۴۴۱ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های استان امدادرسانی کرده و ۳۷ نفر از مسافران را در راهدارخانه ها اسکان دادند، از مسافران خواست پیش از آغاز سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

وی یادآوری کرد: بر اساس گزارش های دریافتی،  کولاک شب گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی حدود ۲۳۰ روستای استان شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در جریان است.

علیزاده، افزود: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا