به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیار راستگو روز شنبه در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت و سایر دستگاه های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر پرهیز از برگزاری مراسم تجمعی در آستانه دهه فجر، گفت: تمامی برنامه ها در دهه فجر باید با توجه دقیق به دستورالعمل های ابلاغی ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شود.

وی افزود: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای در استان انجام شده که نتیجه آن در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مشهود است.
وی ادامه داد: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود چهار به عدد ۹ نیز موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.
راستگو با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستانهای جلفا و تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا نیز اظهار کرد: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.
وی اظهار کرد: آسیب شناسی عملکرد شهرستان تبریز در اجرای طرح شهید سلیمانی به زودی و در جلسات آتی این قرارگاه بررسی می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گفت: عادی انگاری توسط برخی از افراد جامعه یکی از اصلی ترین نگرانی های ماست و امیدواریم با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، شاهد افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع در بخش های مختلف جامعه باشیم.
وی همچنین با اشاره به کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک در برخی شهرستانهای استان، افزود: هرگونه سهل انگاری  و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میز عزیزانمان را به دنبال خواهد داشت.
وی از فرمانداران شهرستان های استان خواست که جلسات قرارگاه های شهرستانی طرح شهید سلیمانی را به صورت مستمر برگزار کنند و ادامه داد: بی توجهی و عدم همکاری برای قطع زنجیره انتقال بیماری در شهرستان ها، مشکلات متعددی را در ایام نزدیک به انتخابات ایجاد می کند.

منبع: ایرنا