به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی روز دوشنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان با قدردانی از همکاری های مرزبانی آذربایجان شرقی در اطفای حریق جنگل های ارسباران طی سال های اخیر و برخورد با متخلفان زیست محیطی، افزود: همکاری این ۲ مجموعه با هدف ارتقای شاخص های زیست محیطی بسیار لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه مرزبانی در زمینه حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی استان، نظارت و کنترل بر ورود و خروج حیات وحش در نقاط مرز نقش مهم و موثری دارد از عوامل این مجموعه درخواست کرد در صورت مشاهده و وجود هر گونه آلودگی های زیست محیطی اعم از حوزه های آب، خاک و هوا در مناطق مرزی، موضوع را در سریع ترین زمان ممکن به محیط زیست استان اطلاع دهند تا اقدامات لازم و کافی برای جلوگیری از این اقدامات به عمل آید.

فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست، گفت: این مجموعه خود را متعهد به حفاظت از محیط زیست و قوانین زیست محیطی می داند و آماده همکاری و تعامل با محیط زیست استان در راستای مبارزه با سوداگران حیات وحش و آموزش زیست محیطی نیروهای مرزبانی است.

سرهنگ محمد احمدی امضای تفاهم نامه همکاری بین مرزبانی و محیط زیست را برای توسعه مناسبات دوجانبه و نیز جلوگیری از تخریب محیط زیست در نقاط مرزی، ضروری دانست.

منبع: ایرنا