اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 41285
دوشنبه - 6 بهمن 1399 - 14:48
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌ شرقی:

اجرای ۱۲۹ طرح توسعه راه روستایی در آذربایجان ‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان امسال ۱۲۹ طرح توسعه راه‌های روستایی به طول ۷۶۷ کیلومتر در استان اجرا می‌شود.

اجرای ۱۲۹ طرح توسعه راه روستایی در آذربایجان ‌شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده گفت: این طرح‌ها از اعتبارات ابلاغ‌های ملی و طبق موافقت نامه‌های استانی در قالب طرح ابرار اجرا می‌شود و از این اعتبارات امسال ۱۹ طرح بهسازی و آسفالت راه‌های استان به طول ۸۰ کیلومتر با صرف ۵۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی طرح‌های ابلاغی توسعه راه‌های استان در سال گذشته و امسال را ۱۴۱ طرح به طول ۷۶۵ کیلومتر و با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد سال گذشته ۲۵ طرح به طول ۱۲۱ کیلومتر بهسازی و آسفالت‌ریزی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های فرعی استان به طول ۷۰ کیلومتر با استفاده از ۳۰ هزار و ۱۱۹ تن آسفالت، ثبت ۳۱ مورد تخلف در جاده‌های متعدد استان در سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ارتقای تعداد این سامانه ثبتی به ۸۸ سامانه فعال را از دیگر اقدامات انجام شده در استان در سال جاری اعلام کرد.

علیزاده ادامه داد: در سال جاری حدود ۱۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تبریز – زنجان، جاده‌های تبریز – صوفیان – مرند – جلفا – اسکانلو – اصلاندوز، تبریز – آذرشهر – بناب – ملکان – میاندوآب، تبریز – اهر – ورزقان – هریس – مشکین شهر، بناب – مراغه – هشترود – قره چمن و تبریز – بستان آباد – میانه – سرچم اردبیل روکش و آسفالت شده و برای اجرای آن‌ها ۲۰ هزار و ۱۶۷ تن آسفالت استفاده شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت ایمن سازی، نگهداری و بهسازی راه‌های شریانی تبریز، ایلخچی، آذرشهر، اسکو، عجب شیر، بناب، ملکان، صوفیان، کنارگذر غربی، مرند، جلفا، شبستر، هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند، آزادراه تبریز – زنجان، بستان آباد، سراب، هشترود و چارویماق به طول ۷۰ کیلومتر اجرا شده است.

علیزاده ادامه داد: طول مورد تعهد برای ایمن سازی، نگهداری و بهسازی راه‌های استان ۸۸ کیلومتر بوده که ۳۶ کیلومتر از آن در مسیر تبریز – صوفیان، کنارگذر غربی – مرند – جلفا، شبستر، ۲۸ کیلومتر در مسیر تبریز – هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خدا آفرین، هوراند و ۲۶ کیلومتر در مسیر تبریز – آزاد راه بستان آباد، سراب، هشترود – چارویماق اجرا شده است.

آذربایجان‌شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما