به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده گفت: این طرح‌ها از اعتبارات ابلاغ‌های ملی و طبق موافقت نامه‌های استانی در قالب طرح ابرار اجرا می‌شود و از این اعتبارات امسال ۱۹ طرح بهسازی و آسفالت راه‌های استان به طول ۸۰ کیلومتر با صرف ۵۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی طرح‌های ابلاغی توسعه راه‌های استان در سال گذشته و امسال را ۱۴۱ طرح به طول ۷۶۵ کیلومتر و با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد سال گذشته ۲۵ طرح به طول ۱۲۱ کیلومتر بهسازی و آسفالت‌ریزی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌های فرعی استان به طول ۷۰ کیلومتر با استفاده از ۳۰ هزار و ۱۱۹ تن آسفالت، ثبت ۳۱ مورد تخلف در جاده‌های متعدد استان در سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ارتقای تعداد این سامانه ثبتی به ۸۸ سامانه فعال را از دیگر اقدامات انجام شده در استان در سال جاری اعلام کرد.

علیزاده ادامه داد: در سال جاری حدود ۱۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تبریز – زنجان، جاده‌های تبریز – صوفیان – مرند – جلفا – اسکانلو – اصلاندوز، تبریز – آذرشهر – بناب – ملکان – میاندوآب، تبریز – اهر – ورزقان – هریس – مشکین شهر، بناب – مراغه – هشترود – قره چمن و تبریز – بستان آباد – میانه – سرچم اردبیل روکش و آسفالت شده و برای اجرای آن‌ها ۲۰ هزار و ۱۶۷ تن آسفالت استفاده شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت ایمن سازی، نگهداری و بهسازی راه‌های شریانی تبریز، ایلخچی، آذرشهر، اسکو، عجب شیر، بناب، ملکان، صوفیان، کنارگذر غربی، مرند، جلفا، شبستر، هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند، آزادراه تبریز – زنجان، بستان آباد، سراب، هشترود و چارویماق به طول ۷۰ کیلومتر اجرا شده است.

علیزاده ادامه داد: طول مورد تعهد برای ایمن سازی، نگهداری و بهسازی راه‌های استان ۸۸ کیلومتر بوده که ۳۶ کیلومتر از آن در مسیر تبریز – صوفیان، کنارگذر غربی – مرند – جلفا، شبستر، ۲۸ کیلومتر در مسیر تبریز – هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خدا آفرین، هوراند و ۲۶ کیلومتر در مسیر تبریز – آزاد راه بستان آباد، سراب، هشترود – چارویماق اجرا شده است.

آذربایجان‌شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما