اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 41320
دوشنبه - 6 بهمن 1399 - 20:50

۴۳ درصد دانش ‌آموزان آذربایجان ‌شرقی در مدارس حضور یافتند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش ‌و پرورش آذربایجان‌شرقی از حضور ۴۳ درصدی دانش آموزان پایه‌های اول و دوم استان در کلاس درس خبر داد.

۴۳ درصد دانش ‌آموزان آذربایجان ‌شرقی در مدارس حضور یافتند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش ‌و پرورش آذربایجان ‌شرقی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: ۴۳ درصد دانش آموزان پایه‌های اول و دوم استان با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ هوشمند به‌صورت اختیاری در کلاس درس حاضر شده‌اند، علاوه بر این بیش از ۲۵ درصد هنرجویان هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای که کار عملی دارند در هنرستان‌های استان حضور پیدا کردند.

وی، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را اولویت اصلی آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی با وسواس خاصی توسط مدیران مدارس آذربایجان شرقی مد نظر قرار گرفته است و کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز در هر روز و با رعایت کامل فاصله گذاری ها تشکیل می‌شوند.

اکرمی خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند، می‌توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت کنند.

وی با بیان این‌که در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به شهرستان چاراویماق است، گفت: هنرآموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و فنی و حرفه‌ای هنرستان‌های شهرستان کلیبر و سراب بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ وزیر آموزش و پرورش مدارس کشور از اول بهمن به صورت حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و همچنین دوره های فنی و حرفه ای دایر شده است و دانش آموزان به صورت اختیاری می توانند در مدارس حضور یابند.

منبع: ایرنا