به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناصر پورفتحی روز سه شنبه در جلسه ساماندهی فضاهای آموزشی این شهرستان از کمبود قابل ‌توجه فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر و روستاهای اطراف خبر داد و افزود: متأسفانه در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر از نظر فضای آموزشی کمبودهای بسیاری داریم.

وی ادامه داد: برای تأمین فضای آموزشی در شهر اهر به ۱۷ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیازمندیم تا بتوانیم محرومیت‌ها را تا حدودی جبران کنیم.

پورفتحی همچنین از ضرورت احداث ۳۵ باب مدرسه تک کلاسه تا ۶ کلاسه در روستاهای شهرستان اهر خبر داد، بیان کرد: ۳۲ مدرسه در شهرستان ۲ شیفته فعالیت می کنند که لازم است با تامین فضای آموزشی جدید، این مدارس را تک شیفته کنیم.

وی همچنین از وجود ۳۰ مدرسه کانکسی در روستاهای شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: در روزهای اخیر و در جریان وزش تُندباد؛ مدرسه کانکسی روستای ساری‌لار تخریب شد که در تلاشیم با ایجاد مکانی برای تحصیل، فضا را برای آموزش دانش آموزان فراهم سازیم.

فرماندار اهر نیز با انتقاد از تحصیل دانش‌آموزان ۳۰ روستای اهر در مدارس کانکسی گفت: هشت باب مدرسه شهری نیز در  اهر نیازمند تخریب و بازسازی مجدد است.

رسول خدابخش همچنین از بلاتکلیفی ۱۱ باب مدرسه خیرساز در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ باب مدرسه از سوی خیرین مدرسه‌ساز هبه شدهد اما تا این لحظه بلاتکلیف مانده‌اند.

وی همچنین با گلایه از بلاتکلیفی مدارس آسیب‌دیده از زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران در شهرستان اهر گفت: در شرایط فعلی نیاز داریم تا مدارسی را که در زلزله سال ۹۱ دچار آسیب‌دیدگی شده بودند مرمت و یا بازسازی کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

فرماندار شهرستان اهر همچنین از محرومیت ۳۰ درصد دانش‌آموزان اهری از تحصیل در فضای مجازی برنامه شاد خبر داد.