به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی امیری راد در جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل شهرستان با موضوع قرارگاه پرتوی و هسته‌ای هدف از تشکیل این قرارگاه را پایش تهدیدها و بالابردن سطح آمادگی دستگاه‌ها در مواجهه با حوادث پرتوی، ارتقای آستانه مقاومت مردم از طریق آموزش، حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدها عنوان کرد و گفت: این قرارگاه شامل ۱۰ کارگروه تخصصی است.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل و به منظور صیانت از مردم و مصون سازی زیرساخت‌های حیاتی، ارتقای آمادگی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی و همچنین با توجه به فاصله ۱۱۰ کیلومتری خداآفرین با نیروگاه هسته‌ای ارمنستان با مرز رود ارس و ضرورت آمادگی در مقابله با تهدیدات احتمالی هسته‌ای قرارگاه پرتوی پدافند غیرعامل در این شهرستان مرزی تشکیل شد.

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه بحران در شرایط عادی

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز دراین جلسه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در شرایط عادی، پیشرفت تکنولوژی و شهر نشینی را یکی از دلایل پیچیدگی تهدیدهای امروز نام برد و افزود: امروز تمامی تهدیدها به صورت ترکیبی و مردم محور است، بنابراین باید بتوانیم رویکرد قدرت دفاعی و مقاومت و تاب آوری مردم را در برابر تهدیدات را عملی و افزایش دهیم.

محمد آقایی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند غیرعامل پرتوی استان با اولویت شهرستان‌های مرزی تشکیل یافته است هدف از تشکیل این قرارگاه را رصد و پایش تهدیدات پرتوی در منطقه با نصب سیستم‌های پایش و شناسایی مراکز خطر زای پرتوی عنوان کرد.

وی در ادامه داشتن آمادگی لازم برای دفاع، برنامه ریزی و آموزش، تمرین و ممارست را سه مؤلفه لازم برای بازدارندگی و ایجاد ثبات در پدافند غیرعامل نام برد.

منبع: مهر