به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عده ای سودجو درصدد کلاه برداری از بیمه شدگان هستند، افزود: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان و بازنشستگان و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمت،  به طور قطع کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌ شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای فرصت طلب در تماس‌های تلفنی با بیمه‌شدگان و مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های درمانی برای ارائه کارت هوشمند سلامت و نظایر آن خواهان دریافت وجه و یا اعمال تخفیفات ویژه خدمات درمانی می‌شوند که به هیچ عنوان از سوی این سازمان تایید نمی شود.

سمساری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان و بازنشستگان برای پروژه‌هایی مانند اجرای نسخ الکترونیک و یا حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، یادآور شد: هر طرح و برنامه جدیدی در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم می ‌رسد.

وی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درخواست کرد هر گونه اخبار و اطلاعات را تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir، مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تماس ١۴٢٠ و یا نشریات سازمانی و  رسانه‌های گروهی پیگیری کنند.

سمساری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲میلیون نفر از مردم آذربایجان شرقی تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: این جمعیت حدود ۵۴ درصد مردم استان را شامل می شود که در مراجعه به مراکز تامین اجتماعی از خدمات غیرکاغذی بهره مند می شوند و در مراکز طرف قرارداد هم تلاش داریم تا بدون استفاده از دفترچه بیمه و نسخه کاغذی خدمات ارائه دهیم.

وی از کاهش ۷۰ میلیون حضور فیزیکی بیمه شدگان با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت این مرکز در کشور خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از این کاهش مراجعات حدود ۶ درصد است اما برای افزایش بیشتر این رقم از خدمات غیرحضوری نیاز به ارتقای فرهنگ استفاده از این نوع خدمات در میان شهروندان بیمه شده، است.

منبع: ایرنا