اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 41380
چهارشنبه - 8 بهمن 1399 - 14:25

تامین اجتماعی نسبت به کلاه‌ برداری از بیمه ‌شدگان هشدار داد

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی نسبت به آنچه که کلاه‌برداری افراد سودجو و فرصت‌طلب نامید، به بیمه‌شدگان این سازمان هشدار داد.

تامین اجتماعی نسبت به کلاه‌ برداری از بیمه ‌شدگان هشدار داد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عده ای سودجو درصدد کلاه برداری از بیمه شدگان هستند، افزود: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان و بازنشستگان و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمت،  به طور قطع کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌ شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای فرصت طلب در تماس‌های تلفنی با بیمه‌شدگان و مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های درمانی برای ارائه کارت هوشمند سلامت و نظایر آن خواهان دریافت وجه و یا اعمال تخفیفات ویژه خدمات درمانی می‌شوند که به هیچ عنوان از سوی این سازمان تایید نمی شود.

سمساری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان و بازنشستگان برای پروژه‌هایی مانند اجرای نسخ الکترونیک و یا حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، یادآور شد: هر طرح و برنامه جدیدی در این خصوص از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع عموم می ‌رسد.

وی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درخواست کرد هر گونه اخبار و اطلاعات را تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir، مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تماس ١۴٢٠ و یا نشریات سازمانی و  رسانه‌های گروهی پیگیری کنند.

سمساری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲میلیون نفر از مردم آذربایجان شرقی تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: این جمعیت حدود ۵۴ درصد مردم استان را شامل می شود که در مراجعه به مراکز تامین اجتماعی از خدمات غیرکاغذی بهره مند می شوند و در مراکز طرف قرارداد هم تلاش داریم تا بدون استفاده از دفترچه بیمه و نسخه کاغذی خدمات ارائه دهیم.

وی از کاهش ۷۰ میلیون حضور فیزیکی بیمه شدگان با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت این مرکز در کشور خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از این کاهش مراجعات حدود ۶ درصد است اما برای افزایش بیشتر این رقم از خدمات غیرحضوری نیاز به ارتقای فرهنگ استفاده از این نوع خدمات در میان شهروندان بیمه شده، است.

منبع: ایرنا