به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در گفتگویی با اشاره به حادثه خیز بودن استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به حوادث مختلف طبیعی از جمله سیل و زلزله انتظار می رود با مشارکت دستگاه های مختلف در تحقق امور مدیریت بحران به ویژه در نجات جان انسانها در زمان طلایی که مهمترین بحث در مدیریت بحران است موفق تر عمل کنیم.

مدیر کل بحران استان گفت: دهه فجر امسال همچنین سومین ۲ پایگاه امداد جاده ای در آزادراه تبریز- سهند و خواجه – ورزقان کلنگ زنی می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به گروه بندی پایگاه های کشور به تیپ یک، دو و سه اقدام کرده است، گفت: با اجرای پایگاههای محور آزادراه سهند، تبریز و  خواجه، ورزقان تعداد پایگاه های گروه یک استان به پنج پایگاه افزایش خواهد یافت.

وی احداث پایگاه آقکند در محور سرچم – اردبیل را با توجه به ضرورت آن در امدادرسانی به موقع از طرح های نیازمند مشارکت خواند و بر ضرورت احداث آن در سریعترین زمان ممکن برای جلوگیری از ابطال مجوز آن تاکید کرد.

وی اعلام کرد:  ما درصدد اختصاص تیپ یک ( دارای پد بالگرد) به پایگاه عجمی یا دادلو به جهت ضرورت این امر با توجه به نزدیکی میانه به تهران و فاصله با مرکز استان هستیم که امیدواریم با مشارکت و تامین امکانات و تحهیزات این امر تحقق یابد.

وی به قانون ابطال مجوز پایگاههای گروه سه که در مدت یک و سال و نیم نتوانند به گروه یک یا ۲ تبدیل شوند اشاره و بر مشارکت و همراهی همه جانبه برای تاسیس پایگاه امداد جاده آقکند در محور سرچم – اردبیل به جهت جلوگیری از ابطال مجوز تاکید کرد.

منبع: ایرنا