به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور با اشاره به وضعیت زرد کرونایی این شهرستان، گفت: وضعیت فعلی شهرستان بسیار شکننده بوده و در صورت توجه نکردن جدی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال افزایش و تشدید بیماری بسیار بالا است.

وی ضمن تأکید بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد مردم، افزود: متأسفانه در چند روز اخیر با توجه به کاهش نسبی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان اهر حساسیت بین مردم و مسئولان به بیماری کرونا کاسته شده و این شرایط زنگ خطری جدی برای شیوع مجدد و انتقال این بیماری در اواخر بهمن و اسفند است.
میرزاپور ادامه داد: شرایط زرد شهرستان اهر یعنی شرایط همچنان خطرناک بوده و به شدت شکننده است و یک لحظه غفلت باعث افزایشی دو یا چند برابری این بیماری خواهد شد و فقط راه مقابله با این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است که اگر از امسال به راحتی عبور کنیم امیدواریم سال آینده با واکسیناسیون تا نهایتاً شهریور ماه شاهد کاهش و مهار بیماری باشیم.
وی در خصوص آخرین آمار کرونا در اهر نیز افزود: در حال حاضر ۵۲۰۱ مورد مثبت شناسایی شده که از این تعداد ۴۴۹۵ نفر متعلق به شهر و ۷۰۶ نفر نیز روستایی هستند. متأسفانه تاکنون از بدو شروع بیماری کرونا ۲۰۰ نفر از همشهریان جان خود را از دست داده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بیان کرد: باید توجه داشت تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در اهر قطعاً بیشتر از این مقدار اعلام شده است که تاکنون بیشتر آنها یا شناسایی نشده‌اند یا به مراکز تست کرونا مراجعه نکرده‌اند.
میرزاپور در ادامه از حضور اکیپ‌های سیار تست، تشخیص و کنترل کرونا در مناطق مختلف شهر اهر نیز خبر داد و گفت: غیر از این اکیپ‌های سیار و مرکز تست کرونا، افراد مسنی که به علت کهولت و بیماری با بهداشت تماس می‌گیرند پزشکان و اکیپ‌های درمانی با مراجعه به منازل این افراد اقدام به تست کرونا و سایر خدمات درمانی می‌کنند.
وی از افراد سالمند بالای ۶۰ سال، مادران باردار‌‌‌، افراد با فشار خون، دیابتی‌ها، بیماران خاص و سایر بیماران پرخطر درخواست کرد تا کنترل و مهار بیماری منحوس کرونا در صورت امکان از ترددهای غیر ضروری در مناطق شلوغ و پرتردد جداً اجتناب کنند چرا که بیشترین میزان فوت شدگان متعلق به این بیماران است.
میرزاپور گفت: ۸۰ درصد فوت شدگان دی‌ماه به خاطر دیابت و فشار خون و چاقی شدید بود که باید این افراد و خانواده آنها بیشتر مواظب این بیماری منحوس باشند.
مدیر شبکه بهداشت اهر افزود: در حال حاضر تنها راه مهار بیماری کرونا رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن و شستشوی مرتب دست با آب و صابون است