به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در گفتگویی با بیان اینکه از طریق روش های مختلف نسبت به تأمین روغن موردنیاز شهروندان در تلاشیم، اظهار کرد: اقدامات مربوط به فرایند تأمین روغن خام و تداوم تولید در واحدهای تولیدی و توزیع روغن نباتی از طریق شرکت های پخش با جدیت دنبال می شود .

وی با اطمینان خاطر به شهروندان بر عدم وجود محدودیت توزیع در مراکز عرضه عمده فروشی و خرده فروشی اعلام کرد: شرکت های تعاونی توزیع روغن نباتی در استان را به زودی آغاز می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها و شکایت های شهروندان در خصوص تخلفات صنفی به ویژه موارد توزیع نامتعارف روغن در استان است، ادامه داد: در جلسات مشترک با معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری و در راستای ساماندهی نظام تأمین و توزیع برای گروه های مختلف اعم از خانوار، صنف و صنعت، موضوعات به دقت بررسی و نیاز گروه های یادشده تأمین می شود .

وی از آمادگی شرکت های پخش استان برای توزیع روغن خبر داد و اظهار کرد: به منظور ساماندهی بازار، واحدهای تولید روغن از فروش مستقیم روغن خودداری کنند.

امین زاده برنامه ریزی برای اصلاح شبکه توزیع را مهم دانست و گفت: موضوع افزایش میزان سهمیه روغن شرکت های پخش از سوی وزارت صمت در دست پیگیری بوده و تلاش می شود تا در راستای تنظیم بازار روغن خوراکی سهمیه روغن صنف و صنعت افزایش یابد تا اثرات مستقیم آن بر سهمیه گروه خانوار مشاهده شود .

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تأکید بر بکارگیری تمام توان و ظرفیت های استانی برای بهینه سازی فرایند تولید، تأمین و توزیع روغن نباتی، گفت: کالاهای اساسی، مایحتاج عمومی مردم و موضوع معیشت خانوار و شهروندان ، خط قرمز مسئولان است و اجازه نخواهیم داد فرصت طلبان و سودجویان از موضوع گرانی و التهاب بازار سوءاستفاده کنند.

منبع: ایرنا