اخبار استان آذربایجان شرقی » سیاسی
کد خبر : 41609
یکشنبه - 12 بهمن 1399 - 17:49
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سطح جهانی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به برتر بودن امتیازات انقلاب اسلامی گفت : دستاوردهای انقلاب اسلامی باید ملموس‌تر و غرورانگیرتر در سطح دنیا مطرح شود.

ضرورت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سطح جهانی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ بهمن که در تالار اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کشور وجود دارد اما باید قدردان انقلاب اسلامی ایران بود و به همین دلیل، باید توگه بیشتری به موفقیت‌های به دست آمده در طول دوران انقلاب اسلامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم ادامه داد: سرعت پیشرفت علم در ایران بعد از انقلاب اسلامی و هم‌اکنون، ۱۱ برابر دنیاست؛ امروزه جمهوری اسلامی ایران، هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰ درصد جهان است.

وی افزود: ایران سومین کشور تولید کننده داروی بیماری ام اس در سطح جهان بوده و در میان پنج ارتش قوی جهان، در حوزه سایبری قرار دارد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: ایران نخستین تولیدکننده پودر استخوان در سطح جهان است و علاوه بر این ششمین کشور تولید کننده زیر دریایی در سطح جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران، سومین کشور تولید کننده دکل‌های انتقال برق در سطح دنیاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به قرار گرفتن ایران در زمره ۸ کشور فضایی دنیا بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در سطح دنیاست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم کند بودن شتاب علمی در کشور توضیح داد: در همین راستا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت آن، رشد چشمگیری را در حوزه‌های مختلف علمی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: تمام این پیشرفت‌ها به برکت ظرفیت‌های درونی، تکیه بر استعدادها، جوانان ایران اسلامی است که به نوعی محور این حرکت بوده‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امروزه سومین کشور استخراج کننده سلول‌های دندان شیری در سطح جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: نخستین کشور تولید کننده قطعه تلسکوپ و رصدخانه ملی در دنیا به نام ایران به ثبت رسیده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای تولید کننده لباس‌های فضانوردی در سطح جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم بیان کرد: باید به تمام این پیشرفت‌ها افتخار کرد چرا که به برکت شهدای گرانقدر سپاه و ارتش اسلام به دست ما رسیده است.

وی بیان کرد: امروزه با وجود موانع خارجی، انقلاب اسلامی ایران به دستاوردهای بسیاری دست یافته است و استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در سطح دنیا و رشد اسلام خواهی در کشورهای اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: تشویق جوانان ما به محرومیت زدایی و رشد گسترش معنویت در بین آحاد جامعه و حرکت دوباره آنان به سوی معنویت قابل توجه است.

وی ادامه داد: این تفکر اشتباهی است که بگوییم جوانان امروز از دست ما رفته‌اند؛ درست است که ما ریزش‌هایی داشته‌ایم اما در مقابل این ریزش‌ها، رویش‌های فراوانی را نیز شاهد بوده‌ایم؛ همین جوانان بودند که چند سال قبل به عنوان مدافعین حرم به صورت داوطلبانه از حریم ولایت دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت با اشاره به برتر بودن امتیازات انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌های جهان افزود: در این راستا باید دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را به طور ملموس‌تر و غرورانگیرتر در سطح دنیا مطرح کنیم.

منبع: مهر