به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان، افزود: مردم باید حتمی و قطعی بودن آرا صادر شده از سوی دستگاه قضایی را لمس کنند چرا که آراء قضایی ارزش و اعتبار بسزایی در جامعه داشته و مخدوش شدن آن به ضرر جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی کشور و دادگستری آذربایجان شرقی با افرادی که از قانون تخطی می کنند قاطعانه برخورد می کند.

خلیل اللهی با اشاره به سیاست های تحول قوه قضائیه، اظهار داشت: از جمله سیاست های مورد تاکید رئیس قوه قضائیه مبارزه با مظاهر فساد، حفاظت از حقوق عامه و حمایت از تولید و سرمایه گذاری های مشروع است که در این راستا فراهم کردن بسترهای تولید و اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان موفق جزو برنامه های راهبردی دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و به تبع آن ایجاد اشتغال در استان انجام شده است، ادامه داد: همه مسئولان آذربایجان شرقی به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید مکلف به حمایت و فراهم کردن بسترهای قانونی لازم برای حضور سرمایه گذاران و تولید کنندگان موفق هستند.

خلیل اللهی با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده برای سرمایه گذاران به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین از سوی دستگاه ها و سرمایه گذاران، گفت: متاسفانه به دلیل صحیح اجرا نکردن قوانین و مقررات و تصمیمات جزیره ای دستگاه ها، بخشی از قوانینی اجرا نمی شود و این مساله موجب بروز برخی مشکلات می شود که بر همین اساس دستگاه های صادر کننده و تصمیم گیرنده باید پیش از صدور مجوزهای نهایی، متقاضی را نسبت به روند اخذ مجوز راهنمایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ترک فعل مدیران و مسئولان بهانه ای برای تخطی از قانون نیست، یادآور شد: همه ما مکلف به رعایت قوانین هستیم و با افرادی که از قانون تخطی می کنند بر اساس قانون قاطعانه برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به برخی آسیب های ناشی از خرید و فروش اراضی در شهرک های صنعتی بدون ایجاد واحد تولیدی و اشتغال، افزود: در این رابطه شهرک های صنعتی مکلف به تامین زمین برای تولید کننده واقعی بوده و خرید و فروش صرف زمین به دست عده ای قابل قبول نیست.