به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند و شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین، گفت: هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان تشکیل شد و نمایندگان شبستر، ملکان و کلیبر در مجلس شورای اسلامی عضو این هیأت هستند.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، از داوطلبان خواست از هم اکنون برای دریافت این گواهی اقدام کنند.

راستگو گفت: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و لزوم پرهیز از تجمعات در ایام ثبت‌نام، تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس+۱۰ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی، نسبت به دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

راستگو ادامه داد: براساس ابلاغیه وزارت کشور فرم مشخصی به فرمانداران و بخشداران ارسال شده و داوطلبان می‌توانند با دریافت این فرم برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اطلاع رسانی عملکرد هشت ساله دولت تاکید کرد و گفت: ضروری است تمامی دستگاه ها اقدامات شاخص خود را به صورت شفاف و به صورت کمی و کیفی اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص کنترل بیماری کرونا در استان نیز اظهار داشت: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها، آمار بستری‌ها در استان از یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۴۵۰ نفر کاهش یافته است.

راستگو گفت: ۱۴ شهرستان استان در وضعیت آبی و شهرستان های آذرشهر، عجب شیر، جلفا، اهر، سراب، مرند و مراغه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: محدودیت‌های تردد شبانه از سال ۲۱ تا ۴ بامداد در تمامی شهرهای استان اعمال می شود.