به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر سمساری مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس تصمیمات متخذه در نشست کمیته تخصصی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حق‌بیمه سهم کارفرمایی فعالیت‌ها و کارگاه های متأثر از شیوع ویروس کرونا، امهال می شود.

سمساری با بیان این که فعالیت‌ها و کارگاه‌های مشخص شده، مشمول امهال حداکثر۲۰ درصد حق ‌بیمه سهم کارفرمایی آذر و دی ماه سال ۱۳۹۹ می‌باشند، خاطرنشان کرد: کارفرمایان مشمول می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و دستمزد و مزایای مشمول کسر حق‌بیمه ماه‌های مذکور با پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه متعلقه با رعایت مهلت مقرر قانونی ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی اقدام کنند.

سمساری تصریح کرد: با توجه به امهال حق بیمه سهم کارفرمایی این کارگاه‌ها، کارفرمایان ذیربط مکلفند حداکثر تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ (جهت کارگاه‌های با مهلت ارسال لیست دو ماهه حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰)، نسبت به پرداخت و یا ترتیب پرداخت با سررسید اقساط تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰، اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه حق‌بیمه سهم کارفرمایی (۲۰ درصد) ماه‌های اشاره شده درخصوص فعالیت‌ها و کارگاه‌های مشمول، در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (۳۹) قانون تامین اجتماعی و پرداخت حداقل ۱۰ درصد حق بیمه (سهم بیمه شده و بیمه بیکاری)، مشمول جرایم تأخیر پرداخت نخواهند بود. افزود کارفرمایان متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده می بایستی با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری کارفرمایان به نشانی eservices.tamin.ir و در قسمت خدمات نامنویسی کارفرمایان‏/ثبت نام کارگاه‌های مشمول امهال حق بیمه، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با اشاره به اینکه امهال حق بیمه سهم کارفرمایی کسب و کارهای حوزه گردشگری موضوع بخشنامه مورخ ۴‏/۹‏/۹۹ تا پایان سال ۱۳۹۹ کماکان به قوت خود باقی است، گفت: کارفرمایان متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری کارفرمایان به نشانی eservices.tamin.ir و در قسمت خدمات نامنویسی کارفرمایان‏، ثبت نام کارگاه‌های مشمول امهال حق بیمه، نسبت به ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه ۳۰۷۰ از ۱۹ آبان سال جاری، اظهار کرد: در این طرح ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون بارمراجعه انجام می شود که ۱۵ خدمت هم اکنون در حال اجراست و بقیه نیز تا بهمن عملیاتی می شود.

سمساری از تکمیل اجرای نسخه نویسی الکترونیکی خبر داد و گفت: در این طرح نیازی به دفترچه فیزیکی نیست و فقط با ارایه کدملی بیمار، فرد می تواند خدمات درمانی دریافت کند و پزشکان نیز در کمتر از ۲۴ ساعت حق ویزیت خود را دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در ادامه از افزایش بیمه شدگان اجباری باوجود کرونا نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار داشت: سرجمع بیمه شدگان در سال جاری ۶۹۶ هزار و ۲۹۸ نفر هستند که این رقم در سال گذشته ۶۹۴ هزار و ۷۳۶ نفر بود.

منبع: خبرگزاری شبستان