به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی روز پنجشنبه در مراسم  تجلیل از منتخبان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، با قدردانی از زحمات همه افرادی که در مقابله با بیماری کووید ۱۹ سهم داشته اند، افزود: اجرای موفقیت آمیز این طرح مرهون همکاری بین بخشی بین ادارات، نهادها و سازمان های مختلف است.

به گفته وی در هفته جاری آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی حدود ۴۵۰ نفر و تعداد فوتی ها نیز ۳۰ نفر بوده است.

صومی اضافه کرد: طرح شهید حاج  قاسم سلیمانی همچنان باید ادامه یابد و مردم و مسئولین نیز پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را با شیوه های صحیح آن تا ریشه کن کردن بیماری کرونا رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طرح سردار سلیمانی به عنوان طرحی برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله وخانواده محور بسیار موثر بوده است، ادامه داد: این طرح مهم از اول آذر ماه شروع شده و بعد از فعالیت ۲.۵  ماهه نشان داد که طرحی موفق در مبارزه با بیماری کویید ۱۹ است.

صومی گفت: در این طرح حدود  ۶۰ هزار نفر از همکاران کادر بهداشت و درمان، دانشجویان، بسیجیان، شهرداری ها و جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با هم همکاری دارند که با تلاش آنها افراد بیمار خیلی زود شناسایی و برای اطرافیان بیمار نیز قرنطینه فوری انجام شده و بسته های بهداشتی و حمایتی در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی استانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آذربایجان شرقی در مقابله و مدیریت بیماری کویید ۱۹ عملکردی موفق داشته است، یادآوری کرد: کادر درمان آذربایجان شرقی در کنار مبارزه با این بیماری، از تلاش و موفقیت در سایر خدمات نیز فروگذاری نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (ص) و  روز زن، گفت: بیش از ۷۰ درصد بانوان علاقمند و توانمند در مجموعه های بهداشتی و درمانی مشغول شناسایی، رصد، درمان و ارائه خدمت به کرونایی ها هستند.

معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت: هرچند روند موجود نشان دهنده کاهش آمارهای ابتلا، بستری شده و  فوتی بیماران کرونایی است، اما با این وضع  باز هم بیماری کرونا تمام نشده است و ما باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا شاهد کنترل کامل این بیماری در استان باشیم.

عباسعلی درستی با اشاره به بازدیدهای مکرر و مستمر از واحدهای مختلف، اظهار داشت: در این رابطه به چندین واحد متخلف اخطار صادر شده و مسایلی همچون گندزدایی و سمپاشی محلات وخانه های افراد مبتلا به کووید ۱۹ و نیز توزیع بسته های بهداشتی و حمایتی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با مراقبت و رهگیری های مستمر، وضعیت آذربایجان شرقی در حال حاضر مطلوب است و بیشتر شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارند.

در پایان این مراسم از تعداد ۱۵ نفر از منتخبان طرح سردار سلیمانی به نمایندگی از تمام نیروهای حاضر در طرح با تقدیم هدایا و لوح ، قدردانی شد.

آذربایجان شرقی تا قبل از اعمال طرح جامع محدودیت های کرونایی، در رتبه های نخست کشور از نظر ابتلا، بستری و فوتی های کرونا قرار داشت، اما با اجرای این طرح در یک ماه اخیر بیماری کویید ۱۹ در آن به کنترل در آمده است، به گونه ای که تعداد بستری ها از یکهزار و ۸۰۰ نفر به زیر ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی های به زیر ۱۰ نفر در شبانه روز کاهش یافته است.

منبع: ایرنا