به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور، مشمول این طرح هستند که در طرح جدید مجلس شامل بیش از ۷۸ میلیون نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: عدالت به معنای تقسیم مساوی نیست و تعمیم چنین نگرشی در پرداخت یارانه به مردم، نگرش غلط و بی‌اثری است.

پورمحمدی افزود: سرمایه عظیم طرح‌هایی همچون طرح هدفمندی باید به موضوعاتی همچون بیمه همگانی و برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات اجتماعی اختصاص می‌یافت.
استاندار آذربایجان شرقی، بیمه سلامت را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: این اقدام مهم، به دغدغه میلیون‌ها ایرانی برای درمان پایان داده است.
وی دسترسی نزدیک به صددرصد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب، بسیاری از مردم روستاها و مناطق محروم کشور به خدمات درمانی دسترسی نداشتند و میانگین دسترسی مردم در این زمینه، ۱۰ درصد بود.

وی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شاخص امید به زندگی، ۵۴ سال بود که در حال حاضر به ۷۴ سال افزایش یافته است.

پورمحمدی خواستار توجه و حمایت بیشتر سازمان بیمه سلامت از توسعه خدمات بیمه‌ای در شهرستان‌ها شد و گفت: تمام شهرستان‌های استان مانند تبریز توسعه‌یافته نیستند و لازم است که خدمات درمانی در نقاط محروم و کم‌برخوردار گسترش یابد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز گفت: بیمه سلامت، بزرگترین بیمه اجتماعی و درمانی در کشور محسوب می‌شود و تاکنون بیش از ۴۲ میلیون نفر از هموطنان را تحت پوشش قرار داده است.
محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه ارائه خدمات به اقشار نیازمند را از اصلی‌ترین اهداف خود می‌دانیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت را قشر ضعیف و محروم جامعه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهتمام این سازمان برای الکترونیکی کردن تمامی خدمات، گفت: توسعه خدمات الکترونیک در آذربایجان شرقی باعث صرفه جویی در مصرف بیش از سه میلیون و چهارصد برگ کاغذ شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما