به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خلبان محمد مهدی نوری رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی که با حضور اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری برگزار شد، از راه اندازی اولین امداد هوایی اطفای حریق شهری کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این امداد هوایی در قالب تفاهم نامه وزارت دفاع با شهرداری تبریز، هلال احمر آذربایجان شرقی و سازمان جنگل‌ها و مراتع آذربایجان شرقی راه اندازی خواهد شد.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور وزارت دفاع، با اشاره به اینکه بر اساس آمایش وزارت دفاع در زمینه آتش سوزی جنگل ها و مراتع، بسیاری از آتش سوزی‌ها در مناطق صعب العبور رخ می دهند، گفت: از ابتدای سال ۹۹ بیش از ۲۵۰۰ آتش سوزی در مراتع و جنگل ها ثبت شده که ۱۴۰۰ مورد در جنگل‌های زاگرس و بقیه در جنگل های البرز و جنگل‌های ارسباران رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این دغدغه، در سال‌های گذشته برای تجهیز امکانات اطفای حریق هوایی اقدامات جدی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما، خرید بسکت آب بالگرد بود که خوشبختانه بسکت ساخت داخل در وزارت دفاع تولید شد.

کاپیتان نوری افزود: برای اطفای حریق اطراف شهر و حوزه شهری هم برای اولین بار در کشور، اولین بسکت تحویل آتش نشانی تبریز شد که این امر برای برای تأمین خاطر افکار عمومی و اطفای آتش سوزی کلان و آسمان خراش‌ها در کشور بسیار مفید خواهد بود و برای ارائه خدمات بیشتر در این استان و سایر استان‌ها از ظرفیت نیروهای مسلح استفاده می‌کنیم.

وی توانمندی وزارت دفاع در حوزه زمین شناسی و پیشبینی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: سازمان جغرافیایی وزارت دفاع امکانات خوبی دارد که می تواند برای این استان در زمین شناسی و پیش‌بینی مخاطرات طبیعی کمک کنیم.