به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی ظهر امروز در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اهر بابیان این ‌که بازگشایی مدارس دارای ۱۵ دانش‌آموز و بالاتر در آذربایجان‌شرقی مجاز نیست، اظهار داشت: ابتدا پیشنهاد ما این بود که اگر بنابر بازگشایی مدارس روستایی باشد نباید معلمان از شهر به روستا تردد کنند و بایستی معلمان در روستاها ماندگار شوند.

وی افزود: به دلیل آلودگی شهرهایی همچون اهر و تردد معلمان به روستاها جهت تدریس؛ در صورت ابتلای معلمان به ویروس کرونا حتی خفیف می‌تواند عامل انتشار ویروس کرونا شود و از این‌رو لازم است تا نظارت بیشتری بر مدارس فعال اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با قدردانی از فرماندار، فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر به جهت اجرای کامل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فرماندار، فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را به خوبی اجرا کردند و از این‌رو جزو شهرستان‌های موفق استان شناخته شدند.

صومی با تأکید بر طبق بررسی‌ها و داده‌های آماری؛ بایستی ۴۰ درصد جمعیت شهرستان اهر در برابر ابتلای مجدد به ویروس کرونا ایمن بوده باشند، گفت: برداشت ما و تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۰ درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و دلیل کاهش آمار ابتلاء در این استان می‌تواند همین موضوع نیز باشد.

وی با اشاره به این‌که روز گذشته ۲۰۷ بیمار کرونایی جدید در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است، گفت: از مجموع مبتلایان قطعی کووید -۱۹ در استان؛ تنها ۴۴ نفر مربوط به تبریز بود هرچند غربال‌گری جمعیت و شناسایی بیماران کرونایی ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در تبریز با قوت ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: خوشبختانه آمار ابتلاء و بستری در تبریز روند صعودی ندارد و احتمال می‌دهیم که اکثر شهروندان مبتلا شده‌اند که امروز روند انتشار ویروس کرونا در کلانشهر تبریز به کندی پیش می‌رود.

صومی با ذکر این‌که روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر نگران‌کننده بود، ابراز داشت: خوشبختانه با اقدام به موقع مسئولان و اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از شدت نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر کاسته شد و از این بابت از مردم و مسئولان شهرستانی به دلیل همکاری قدردانی می‌کنیم.

وی تجمعات و ازدحام را مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا عنوان نمود و اضافه کرد: متأسفانه سابقهٔ‌ی بیماران کرونایی نشان می‌دهد که آرامستان‌ها بدترین مکان در زمینه گسترش شیوع ویروس کرونا هستند.