به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب صادق زاده تبریزی، با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید کارگران در شرایط اقتصادی فعلی، اظهار کرد: رسیدن به مزد منصفانه و افزایش قدرت خرید، خواسته تمامی کارگران از مسئولان در این شرایط اقتصادی است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور به گونه‌ای است که اعمال درصدی افزایش حقوق نه تنها موجب ترمیم حقوق و رسیدن به دستمزد واقعی نشده، بلکه برعکس شاهد کاهش قدرت خرید کارگران هستیم، از این‌رو رسیدن به مزد منصفانه که حق تمامی زحمت کشان عرصه کار و تولید است در سال‌های اخیر به آرزوی جامعه کارگری تبدیل شده است .

وی خواستار عمل به وعده‌های مسئولان نسبت به جامعه کارگری شد و گفت: سناریوی تکراری تعیین دستمزد کارگران باعث دلسردی کارگران شده است، از این رو خواستار اصلاح ترکیب ساختار شورای عالی کار و افزایش قدرت رایزنی نمایندگان کارگران در رسیدن به دستمزد واقعی هستیم.

صادق زاده با بیان این‌که کرونا ویروس بیشترین آسیب را به جامعه کارگری وارد کرده و در حق این قشر اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: با گرانی و تورم افسار گسیخته امرار معاش برای جامعه کارگری و مزد بگیر با مشقت و سختی می گذرد.

وی با اشاره به این‌که عدم ثبات شغلی کارگران عامل اصلی بازدارنده در رسیدن و محقق شدن خواسته هایشان است، متذکر شد: شورای عالی کار قبل از ورود به تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۰ باید دستمزد عقب افتاده و قدرت خرید کارگران رو لحاظ کند، در غیر این صورت افزایش درصد دستمزد برای سال آینده منجر به رفع مشکلات معیشتی نخواهد شد.

نائب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کارآذربایجان شرقی گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کارگران خطاب به مسئولان  مبنی بر این‌که «تأمین امنیت شغلی» و «تأمین معیشت کارگران» نقشه راه حل مشکلات کارگری می باشد، کاملا به فراموشی سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارگران دیگر توان تحمل بی عدالتی‌های را نداشته و همیشه شرمنده خانواده خود هستند؛ این درحالیست که برای گذراندن زندگی خود روزانه بیش از ۱۲ ساعت مشغول به کار هستند و از سویی افزایش سرسام آور قیمت اقلام مصرفی اعم از گوشت، مرغ و میوه و ….. و عدم توان خرید، عامل اصلی به مخاطره افتادن سلامت خود و خانواده شان است.

وی با انتقاد از نقش و عملکرد صندوق آینده ساز افزود: با عنایت به تصویب اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی آینده ساز در هیئت وزیران، لازم است بدون توجه به لابی گری‌های پشت پرده مسئولان صاحب نفوذ دوره‌های گذشته این صندوق، شرایطی فراهم شود که کارگران شاغل و بازنشسته از قوانین حمایتی نظام جمهوری اسلامی، از جمله قانون آمره کار و قوانین تامین اجتماعی کشور بهره مند شوند.

منبع: ایسنا