به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ۳ طرح راهداری شهرستان اهر شامل راه روستایی و اصلاح روکش آسفالت، لکه‌گیری ۲۹ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز و ۸ طرح مخابراتی شامل تقویت خطوط ارتباطی روستایی و ۲ سایت تلفن همراه و اینترنت روستایی در مجموع با هزینه ۲۸ میلیارد تومان افتتاح شد.

در کلیبر هم ۳۸ طرح عمرانی با هزینه ۱۷ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل بهسازی و شن ریزی روستایی، چمن مصنوعی روستایی، اصلاح شبکه برق ۴روستا و سایت اینترنت پرسرعت ۱۱ روستا، یک باب مسکن مددجویی، ۲ باب مدرسه و یک کارگاه فنس‌بافی بود.

۸ طرح برق رسانی شامل توسعه، تقویت و تجهیز شبکه برق و نیز کارگزاری بورس و اوراق بهادار در مراغه افتتاح شد.
برای اجرای این طرح‌ها توسط بخش خصوصی و امور توزیع برق مراغه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

۱۵ طرح آبرسانی، کشاورزی وبرق رسانی در شهرستان ملکان افتتاح شد.
این طرح‌ها شامل آبرسانی روستایی، تقویت برق پمپازآب ملکان، کارخانه تولید کنسانتره، تقویت برق ۱۰ روستا و مجتمع زرگران با ۱۳۰ واحد زرگری است که مجموعا برای این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

۶ طرح عمرانی و خدماتی شهری در مجموع با هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در هریس افتتاح شد.
این طرح‌ها شامل: اجرای شبکه آب خام فضای سبز، زیرسازی و جدول گذاری ورودی شهر از طرف تبریز، مسیرگشایی و جدول کشی خیابانها، نصب اِلمان شهدای شهر ونصب کف پوش خیابان‌ها و چراغ‌های تزئینی بلوار شهدا بود.

یک واحد مسکن روستایی در بخش مرکزی اسکو با هزینه‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در شهرستان آذرشهر هم ۴ طرح عمران روستایی شامل بهسازی معابر، جدول گذاری و سنگ فرش، تعریض معابر و دیوار حائل و واحد مقاوم سازی شده با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

۶ باب خانه محروم به همت نیرو‌های جهادی در مجموع با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان بناب افتتاح و به خانواده‌های کم درآمد تحویل داده شد.

در شهرستان چاراویماق هم کلینیک تخصصی بیماران و دندانپزشکی، مسکن معلولان و خانه هلال روستایی در مجموع با هزینه ۹۹۶ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در بستان آباد هم آموزشگاه راهنمائی و رانندگی پایه دوم و ۲۳ طرح روستایی بخش تیکمه داش شامل اجرای آسفالت ریزی، سنگ فرش، سیل بند جدول گذاری با هزینه ۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

بهره برداری از ۱۴ طرح برق‌رسانی و عمرانی در عجب شیر آغاز شد.
این طرح‌ها شامل احداث شبکه روشنایی معابر بلوار امام علی (ع)، شبکه ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف با کابل خودنگهدار و تعویض سیم‌های مسی شبکه فشار ضعیف روستایی و جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی روستایی با هزینه ۱۶ میلیارد تومان  بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما