به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان‌ شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه، ۱۲ بهمن منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه پایان یافت.

وی از ثبت نام بیش از یک میلیون ۲۰۸ هزار داوطلب در کنکور ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مهلت تعیین شده (از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ بهمن ۹۹) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده اند یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند، مهلت مجدد ثبت نام برای آنها در نظر گرفته شده‌ است.

زرین در ادامه تاکید کرد: داوطلبان آزمون فوق برای ثبت‌نام‌ از روز یکشنبه ۱۰ اسفند تا روز چهارشنبه ۱۳ اسفند می توانند منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند،نیز درصورت تمایل در بازه زمانی فوق می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلا در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده بودند نیز می توانند در این مهلت تمدید شده اطلاعات خود را ویرایش کنند.

همچنین با توجه به تایید مجدد مصوبه هفدهمین جلسه ۲۶ اسفند سال ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶  انجام می‌شود.

منبع: ایسنا