به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در شورای آموزش و پرورش اهر اظهار داشت: توجه به ایمنی مدارس شهرستان اهر برای جلوگیری از حوادث باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: مکمن است حوادث طبیعی و غیرطبیعی بدون هیچ خبری روی دهد که لازم در کنار احداث ساختمان ها به نکات ایمنی در استفاده از مصالح و تأسیسات نیز توجه مخصوصی شود تا شاهد کمترین حوادث تلخ باشیم .

عابدی افزود: در کنار توجه به نکات ایمنی خود معلمان و دانش آموزان نیز باید کسب آموزش های لازم برای آمادگی در حوادث احتمالی را در اولویت قرار دهند .

فرماندار شهرستان اهر، گفت: خوشبختانه با کمک خیران تاکنون مدارس شهرستان اهر نوسازی شده است و ۲۴ مدرسه دیگر نیز قرار است از سوی خیران احداث شود که تا حدودی مدارس شهرستان اهر از لحاظ فیزیکی مقاوم می شوند.

وی، همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تجلیل از معلمان را وظیفه همه آحاد جامعه با آن همه از خودگذشتگی های معلمان دانست و بر پرشکوه تجلیل کردن از معلمان منطقه تأکید کرد.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: با توجه به اینکه هفته معلم امسال با ایام انتخابات مقارن است، ممکن است بعضی از کاندیداها برای تجلیل از معلمان به مدارس مراجعه کنند که لازم است در این زمینه دقت بیشتری شود.

عابدی، همچنین تجهیز مدارس کار و دانش و هنرستان های فنی و حرفه ای شهرستان اهر در راستای حرفه آموزی و ترغیب دانش آموزان علاقه مند برای تحصیل در این مدارس را از اولویت ها دانست و گفت: چون که با این کار دانش آموزان در کنار تحصیل به نوعی آینده شغلی خود را تضمین می کنند.