به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قبل از ظهر امروز (۲ اردیبهشت ۱۳۹۶)، در مراسم روز شهرستان اهر که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار شد، از کتاب زندگینامه و یادنامه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ حسن آقا نجفی اهری با عنوان تندیس مهربانی به نوشته استاد حسین دوستی رونمایی شد.

این کتاب در ۱۰۰۰ جلد و ۳۸۴ صفحه مصور توسط انتشارات ۳۱ عاشورا به چاپ رسیده و با قیمت ۱۵۰۰۰۰ ریال در کتاب فروشی های معتبر استان به فروش گذاشته شده است.

در کتاب تندیس مهربانی به شرح حیاط طیبه حضرت آیت الله العظمی نجفی اهری، معرفی اساتید، معرفی شاگردان، مریدان و دوستان، معرفی منسوبین و همچنین معرفی ۲ کتاب چاپ شده ایشان، نگاهی بر ۲ یادواره برگزار شده و سروده های شاعران در خصوص این عالم برجسته دینی پرداخت شده است.

بر اساس گزارش های قبلی، تاکنون ۴۷ اثز از استاد حسین دوستی به چاپ رسیده و ۳ کتاب دیگر نیز در مراخل نهایی چاپ و انتشار هستند.

آیت الله العظمی حاج شیخ حسن آقا نجفی اهری در سال ۱۲۸۲ (هجری قمری) در خانواده‌ای پارسا و با‌تقوا در شهرستان اهر دیده به جهان گشود و در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۴۵ (ه. ش) ندای ارجعی معبود را لبیک گفت.