به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو آذربایجان شرقی در جهت فعال سازی ظرفیت های بدون استفاده و تعمیق ساخت داخل با حضور استاندار آذربایجان شرقی منعقد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه گفت: آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین استان ها به لحاظ ظرفیت تولید خودرو در کشور است.

محمدرضا پومحمدی افزود: ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان شرقی فعال است که هر کدام بخش های خاصی از خودرو را تولید می کنند .

وی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه ، تعامل و همکاری بین این شرکت ها و انجمن قطعه سازان افزایش می یابد تا تمام نیازهای مربوط به تولید خودرو با توجه به ظرفیت های موجود در داخل استان تامین شود.

پورمحمدی گفت:  این تفاهم نامه در راستای توسعه داخلی سازی موتور و گیربکس در کشور و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های این شرکت ها با هدف تعمیق ساخت داخل، رونق بخش تولید و اشتغال زایی، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه دانش و تکنولوژی ها و فناوری های جدید این حوزه از صنعت منعقد شد.

وی با اشاره به مجوز تولید خودروی سواری در استان از سوی وزارت صمت، گفت: باید اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران استان خودروی جدیدی تولید شود.

منبع: ایرنا